Oudot suuseksivideot
10.03.2023
Olen ihmetellyt, miksi monet pornovideot ovat sellaisia, ettei naisten kasvoja näytetä. Niillä videoilla on yleensä kuvattu pelkkää suuseksiä. Erikoista on sekin, että sitä näytetään pitkiä aikoja kuvakulmaa vaihtamatta. Usein nainen ei ole edes alasti, vaan rintaliivit yllään. Pidän suuseksin katsomisesta, mutta se olisi paljon virikkeellisempää, kun näkisi myös naisen kasvot ja alastoman vartalon. Eikö noiden videoiden tarkoitus edes ole kiihottaa?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
14.03.2023
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Pornovideoita tehdään kiihottamaan katsojia seksuaalisesti. Tästä syystä pornoelokuvissa painotetaan juonen ja käsikirjoituksen sijaan seksuaalisia akteja ja visuaalista puolta. Genitaaleja yritetään kuvata usein mahdollisimman läheltä.
Suuseksivideoiden rajauksissa voi olla takana ajatus, että katsoja voi eläytyä siihen mitä tapahtuu eli joko suuseksin antajan tai saajan osaan, riippuen kuvakulmasta. Toisia puolestaan voi kiihottaa juuri genitaalien näkeminen läheltä. Syyn rintaliivien päällä pitämiseen tietää usein vain pornoelokuvan ohjaaja, jolla on visio siitä, mitä hän haluaa videollaan viestittää. Mahdollisesti on haluttu rajata kohtaus vaginaan kohdistuvaksi tai ehkä on haluttu jättää mielikuvitukselle sijaa. Voihan myös olla, suuseksikohtaus videolla on esileikkiä, jolloin on mahdollista että rintaliivit poistetaan myöhemmissä kohtauksissa.
Voihan myös olla, että juurikin mielikuvituksen vuoksi naisen kasvoja on jätetty kuvaamatta: ehkä katsoja voi paremmin fantasioida esimerkiksi ihastuksensa kasvot? Tämä on toki vain omaa mietiskelyäni. On ymmärrettävää, että kokisit virikkeellisemmäksi sen, että voisit nähdä kasvot ja vartalon pelkkien genitaalien sijaan. Onneksi pornoelokuviakin on saatavilla nykyään runsaasti ja erilaisista kategorioista. Ehkä voit etsiä ja löytää sellaista materiaalia, joka sytyttäisi sinua paremmin ja jossa näkisit myös kasvot.
Terv. Stinke