Böcker
18.04.2023
Hej!
Jag vill beställa böcker men vet inte var, finns det något på nätet som man kan beställa från och gärna en som har billiga böcker :)
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
19.04.2023
Hej,
Tack för din fråga!
Vad roligt att du är intresserad av böcker! Det finns flera sidor på nätet där du kan beställa böcker. Priserna varierar beroende på hurdana böcker du söker. Pocketböcker, alltså böcker med en mjuk pärm, är oftast en aning billigare att skaffa åt sig än böcker med hård pärm. På samma sätt är nyutgivna böcker ofta lite dyrare än dem som har kommit ut för en tid sedan. Nätbutiker kan ändå ha pågående kampanjer eller andra sorters erbjudanden. Det lönar sig att ta en titt på dem och se ifall du kunde hitta det du söker för ett billigare pris där :)
Jag tipsar här om adlibris.com och booky.fi. Dessa sidor har brett utbud på olika sorters böcker och erbjuder sina nätsidor också på svenska. Det finns även flera bokhandel som har nätsidor där böcker kan beställas, men på basen av min sökning på Google verkar det variera kraftigt vilka sidor erbjuds på svenska och hur stort utbud de har på just svenskspråkiga böcker. Ifall du söker böcker på också andra språk än svenska lönar det sig att kolla in Suomalainen Kirjakauppa och deras webbshop.
Känner du att böckerna blir alltför dyra att beställa hem, kan du ta en titt på utbudet i biblioteket i din hemkommun. Biblioteken brukar ofta ha ett brett utbud av olika sorters böcker, som du kan låna ut avgiftsfritt. Hoppas du hittar det du söker! :)
Jag önskar dig givande lässtunder och en trevlig fortsättning på våren!
Kram, Lila