Andra sätt att onanera på?
14.09.2021
Hej, är en kille på 16 år och brukar runka några gånger i veckan och har gjort dett i flera år, men det börjar bli lite tråkigt att bara använda handen och dra på snoppen (det är forfarande skönt men börjar bli lite tråkigt), så tänkte fråga om det skulle finnas nå andra sätt att onanera på och få orgasm utan att behöva köpa några sexleksaker för det är lite svårt att få skaffat utan att nån i familjen/kompiskretsen märker. Har inte någon flickvän att ha samlag med jyst nu heller så hoppas ni har några tips! Kåt kille

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
15.09.2021
Hej,
Jag tycker att det är alldeles bra att du är nyfiken och intresserad av att testa nya grejer. Det  enklaste sättet att variera hur det känns är kanske med hjälp av olika glidmedel (om du inte redan har gjort det). En annan sak du kan göra själv som inte kräver någon ekonomisk investering är att försöka lokalisera din prostata och ta reda på om du tycker om att smeka/massera den medan du onanerar. (Alla tycker inte om det - men många vet inte heller om att de tycker om det eftersom de inte har testat). Prostatan finns inuti kroppen, i mellangården (d.v.s. mellan pungen och ändtarmsöppningen). Så om man vill ta reda på om man tycker om det så kan man börja med att smeka sig eller trycka på det området.
Det finns hemmagjorda sexleksaker som man kan göra, men jag är faktiskt inte säker på hur bra de fungerar eller om det blir mest råddigt och klottigt av det. Men du kan alltid googla på "hemmagjorda sexleksaker" om du vill ha tips.
I största allmänhet så finns det kanske mer sexleksaker för kvinnor än för män (beroende på vad man tycker om givetvis). I.ex. Citymarket finns en serie av vibratorer, så om man är nyfiken kan man ju testa det - även om det nog är tjejer som har störst "nytta" av dem (de kan dock användas till prostatamassage om det skulle visa sig att man tycker om det).  I butiker på nätet finns det massor av olika "fleshlights", men för att handla saker över nätet måste man vara över 18, eller få hjälp av någon som är det. Samma sak gäller besök i sexbutiker irl.
Jag hoppas att du fick iaf något tips om hur du kan variera dig :) Lycka till!
Kram,
Tessi