Lägenhet
13.11.2021
Hej! Jag har en lägenhet i vasa som jag inte är i jag trivs inte där tycker inte om att va där. Vad skall jag göra. Det blir för dyrt att betala hyra om jag inte är där alls. Vill hlr flytta ner till Spanien. Skall jag hyra ut i andra hand? Had skall jag göra???? Jag

Nuorisotiedottaja Kix Vastaa
16.11.2021
Hejsan!
Om du inte använder lägenheten och inte gillar den så kanske du borde säga upp den. Onödigt att du betalar för nåt du inte vill ha. Ifall det kommer en dag då du igen vill bo i Vasa så kan du då söka en lägenhet som du faktiskt gillar att vara i. Kom ihåg dock att beroende på hur länge du haft lägenheten och vilket kontrakt du har med hyresvärden så kan din lägenhet ha olika lång uppsägningstid, det här kan du kolla upp med hyresvärden.
Att hyra ut lägenheten i andra hand kan vara ett alternativ, men i så fall behöver du också tala med din hyresvärd för samtycke, eftersom kontraktet ni nu har bara gäller dig.
Lycka till! Spanien låter spännande :)
Mvh, Kix