hur säkert är det att bara ha sex med kondom
14.10.2014
Hej!
Jag har slutat med p-piller för jag mår inte bra av dom! Men nu är det så att jag inte vågar ha sex med min pojkvän bara med kondom för jag är jätte rädd att bli gravid!!! Så ja undrar hur säkert är det att ha sex med bara kondom?
Nuortenelama3
Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi Vastaa

Ungdomsinformatören Sanna Vastaa
15.10.2014
Hej! Tack för din fråga. Vi har skickat den till den nationella ungdomsportalen Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi som vi samarbetar med. Deras experter och ungdomsinformatörer kommer att svara på din fråga. Svaret kommer att finnas här under din fråga så fort vi fått det. Både din fråga och svaret kommer att synas både här på Decibels Våga fråga och på Ungdomsliv.fi:s sida Frågor.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej!
Tack för din fråga ! Kondom anses vara ett av de säkraste preventivmedlen som finns. Rätt använt så ger den skydd både mot graviditet och könssjukdomar
. Bra att komma ihåg :
· Kondomen ska vara på under hela samlaget.
· Det är viktigt att kolla att inte bäst före datumet har farit på kondomen. Gamla kondomer spricker lätt och då skyddar de ju inte.
Hoppas du fick svar på din fråga och inte oroar dig !
Ha en trevlig höst!
Tiina Palonen/ungdomsinformatör/ www.reimari.info