D:
12.10.2014
Alkoko mulla ny siis menkat, ku yks päivä tuli ekan kerran vähä verta, mut nyt ei oo tullu kahteen päivään yhtään? Onks se normaalia, ja koska tulee seuraavan kerran?

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
14.10.2014
Hei,
Kuulostaa kyllä aivan normaalilta, todennäköisesti oli siis kyse kuukautisista vaikka kestivät tällä kertaa ainoastaan päivän.  Normaalisti kuukautiset tulevat n. 23-35 päivän välein ja kestävät n. 5 päivää mutta se on tosi tavallista kun menkat alkavat että ne tulevat epäsäännöllisesti ja voivat jopa olla poissa useamman kuukauden ennen kuin tulevat seuraavan kerran.
Eli nyt et oikeastaan voi muuta kuin odottaa. Jos kuukautisia ei näy yli kolmeen kuukauteen voisit käydä puhumassa kouluterkkarisi kanssa ja tarvittaessa hän voi varata sinulle lääkäriajan, mutta sinun ei kannata huolestua, koska yleensä tutkimuksia aletaan tekemään vasta kun edellisistä kuukautisista on kulunut yli 6 kk, ja siihen on vielä pitkä aika.
Älä murhdi -  kyllä ni tulevat pian uudestaan.
Terveisin
Tessi