Miettiväinen
12.01.2015
MOI!
oon 16 tyttö tammelasta ja mun kaverilla joka on 15 alko just kuukautiset Se tuli sit kysyy multa et jatkuuko valkovuoto kun kuukautiset on alkanut enkä osannut vastata osaatteko te auttaa? Mietteliäs
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
13.01.2015
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Terv. Nuorisotiedottaja Sanna
Moi Mietteliäs,
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva, kun autat kaveria ja kysyt hänen puolestaan.
Valkovuotoa alkaa erittyä tytöillä ennen varsinaisten kuukautisten alkamista. Valkovuodon erittyminen ei kuitenkaan lopu, kun kuukautiset alkavat, vaan valkovuoto jatkuu läpi naisen elämän. Sen määrä vaihtelee naisen iästä ja kuukautiskierron vaiheesta riippuen. Valkovuodon tehtävä on suojata ja puhdistaa emätintä.
Lisää valkovuodosta voit lukea täältä:
http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/murrosika/tyton-keho/valkovuoto/
Talvisin terveisin,
Maria – Nuortenelämä.fi