mikä syynä?
18.11.2013
Hei. Olen pelännyt olevani raskaana,mutta minulla on ollut sen jälkeen kahdet kuukautiset ja kävin terveydenhoitajalla tekemässä raskaustestin joka oli negatiivinen ja terkkari sanoi jotta en voi olla raskaana. Nyt kuitenkin olen odottanut kuukautisia mutta niitä ei ole tullut. Enhän voi olla raskaana? Vai voinko ? Mutta voiko kuukautiset lykkäytyä jos stressaan niiden vuoksi? Mutta muutenkaan kuukautiseni eivät ole olleet kovinkaan säännölliset...kaipaan mielipidettänne jotta saisin mielenrauhaa. Kiitos vastauksestanne! pelokas

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
20.11.2013
Hei!
Jos sinulla on ollut kahdet kuukautiset ja olet sen lisäksi tehnyt raskaustestin (joka oli negatiivinen) voit kyllä olla huoletta, ET ole raskaana.
Olet ihan oikeassa, kuukautiset voivat lykkääntyä esim. stressin ja niistä murehtimisen takia. Joten yritä olla miettimättä asiaa liikaa - kuukautisesi alkavat kyllä. Sitäpaitsi jos kuukautisesi ovat muutenkin epäsäännölliset, ei sinun kannata murehtia. - varsinkaan, jos sinulla ei ole ollut mahdollisuutta tulla raskaaksi viimesimpien kuukautisiesi jälkeen? Oletko harrastanut seksiä ilman ehkäisyä? Oletko ollut yhdynnässä ja kumppanisi on lauennut sisällesi? On olemassa kaikenlaisia uskomuksia siitä, miten tytöt tulevat raskaaksi, mutta nämä edellä mainutut asiat ovat kyllä olennaisia raskaaksi tulemisessa.
Sinulla ei ole aihetta huoleen, joten unohda asiasta murehtiminen niin kuukautisesi kyllä tulevat. :)
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott