raskaanako?
19.02.2015
Hei,
oon harrastanut suojaamatonta yhdyntää poikaystäväni kanssa viime kuun 28 päivä, jonka jälkeen luultavammin alkoi oireista päätellen ovulaatio vaihe. Viime kertaiset kuukautiset olivat alkukuusta ja alkoivat 9 pvä. Kuukautiseni ovat olleet kyllä epäsäännölliset. Huomasin itselläni raskauden oireita, kuten päänsärkyjä, vatsan nipistelyä, kipuilua, vatsan turvotusta, mielialan vaihtelua, ruokahimoja.. Tein raskaustestin yhdynnän jälkeen n. 2 viikkoa. Ehkä liian aikaisin? Se oli negatiivinen. Kuitenkin nyt pari pvää sitten alkoi menkat taas, ei ollut kipuja mitä yleensä ennen menkkoja on. Eikä minkäänlaisia kuukautisoireita kuten alaselän särkyä. Ennen kuin menkat alkoivat kaksi pvää ennen rinnat kipeytyivät. Menkat ovat niukemmat mitä yleensä, mutta on ollut punaistakin verta, siis sellaista suht kirkasta.. Mietin vain kannattaako tehdä uudelleen raskaustesti? Ja milloin, kun nuo kuukautiset nyt tulivat? Toivoisin tätä lasta kyllä todella paljon. Kiitos jo etukäteen. Norqa
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
Ungdomsinformatören Sanna Vastaa
19.02.2015
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Terv. Nuorisotiedottaja Sanna
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Pohdit, että voisitko olla raskaana, vaikka kuukautiset alkoivat. Kuukautiset voivat tulla, vaikka raskaus on alkanut, mutta se on aika harvinaista. Jos haluat saada varmuuden, että oletko raskaana, voit tehdä uuden raskaustestin. Apteekista ostettavat raskaustestit näyttävät luotettavan tuloksen noin kaksi viikkoa hedelmöityksestä. Koska mahdollisesta hedelmöityksestä on sinun tapauksessasi jo useampi viikko, raskaustesti näyttää tässä vaiheessa luotettavasti oletko raskaana vai et. Toinen vaihtoehto on odottaa rauhassa alkavatko seuraavat kuukautiset normaalisti.
Mukavaa talven jatkoa sinulle,
Maria – Nuortenelämä.fi