Alasti oleminen
24.01.2018
Moi,
Onko ok olla alasti omassa huoneessa? Tykkään myös nykyään nukkua alasti, eihän tämä ole mitenkään outoa? Minusta on tosi mukavaa kun ei tarvitse olla vaateita päällä. Eihän alasti nukkumisesta ole mitään haittaa esim penikselle? Samoin aina jos olen yksin kotona otan kaikki vaatteet pois, minkä takia alasti oleminen kiihottaa ja tuntuu niin mukavalle? Minulla on esinahka, eihän siitä ole haittaa terskalle että pitää esinahkaa aina välillä taakse vedettynä? Vedän usein esinahan taakse kun menen nukkumaan.. Onko normaalia että terska näyttää tällöin kuivalta?
Onko ok

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
25.01.2018
Hei,
alasti oleminen varmasti normaalein asia maailmassa. Ole sinä vain alasti aina kun haluat, siitä ei ole mitään haittaa. Moni kokee hyvää oloa ja nautintoa siitä. Esinahan saat vetää taakse, mutta yön ajaksi ei kyllä kannata jättää. Mikäli jostain syystä tulisi hiertymää tai haavaumaa ja se aiheuttaisi turvotusta, voi esinahan paikoilleen saaminen olla erittäin hankalaa, joskus tarvitaan ihan lääkäriäkin. Parista tunnista ei sellaista haittaa ole, mutta yö on pitkä aika. Terska näyttää kuivalta yön jälkeen, ja esinahan tehtävä onkin suojata terskan herkkää ohutta ihoa.
Terkuin Kristiina