karvojen ajelu ja hiertymät
11.05.2018
Moi! Olen 15 v poika, onko normaalia ajella karvoja, vaikka oon poika? Miksi seksi tuntuu paljon herkemmältä ja paremmalta ilman karvoja? Mistä johtuu pippelin punastuminen kiihottuessa ja mitä voi tehdä, kun hiertymiä tulee itsetyydyksessä pippelin varteen, etenkin jos sitä jatkaa yli tunnin? Onko minulla jotenkin erityisen herkkä iho? Miksi siemensyöksyn voimakkuus miten lentää vaihtelee paljon eri laukeamisilla?

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
12.06.2018
Heippa!
Aika moni nykyään ajelee karvoja alapäästään, se on vähän nyt ollut tämän ajan trendi. Netin mukaan se on nyt vähän jo väistymässä ja karvojen säilyttäminen on tulossa takaisin "muotiin", jos nyt näin voi sanoa. Karvoitus sukuelinten ympärillä on tarkoituksellisesti siinä, eli sen tehtävä on suojella sukuelinten ympärillä olevaa herkkää ihoa. Iho tällä alueella on ohuempaa ja pehmeämpää, ja siksi seksikin voi tuntua paremmalta ilman karvoitusta, mutta tämä on makuasia. Peniksen punehtuminen johtuu siitä, että kiihottumisessa penis täyttyy suurella määrällä verta, ja peniksen sisällä olevissa verisuonissa on niinsanotut portit jotka sulkeutuvat erektiossa ja pitävät veren peniksen paisuvaiskudoksessa. Kun mies saa orgasmin tai siemensyöksyn, nämä portit avautuvat, veri poistuu ja erektio loppuu. Normaali verenkierto on tietenkin aina.
Orgasmi ja siemensyöksyhän eivät ole sama asia. Toisen voi saada ilman toista.
Ihosi voi olla herkkä, ja olet vielä nuori, siksikin voi olla ärsytystä peniksen iholla itsetyydytyksen jälkeen. Kokeile voidella käsiäsi tai penistä liukuvoiteella tai ihan perus ihovoiteella ennen itsetyydytystä. Ja perusvoiteella vaikka jälkeenkin.
Siemensyöksyn voimakkuus vaihtelee, eikä se oikeastaan johdu mistään, määräkin vaihtelee, samoin koostumus, joten ei kannata sitä murehtia, se kuuluu asiaan.
Kristiina