Aamuerektion puuttuminen
19.09.2016
Terve!
En ole saanut aamuerektiota suurinpiirtein 2-3kk. Ennen heräsin aina penis kivi kovana. Mistä tämä voi johtua? Onko tämä vaarallista ja toimiiko penikseni oikein? Runkatessa saan erektion. Nikoz
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
21.09.2016
Hei!
Kiitos kysymyksestä.
Kertomasi perusteella tilanteesi vaikuttaa kuitenkin normaalilta. Et voi kuitenkaan aamulla herätessäsi varmuudella tietää, jos oletkin saanut erektion yöllä nukkuessasi. Kuitenkin, jotta saa erektion, tarvitaan jokin stimulaatio erektioon. Näin ei varmaankaan kohdallasi viimeaikoina aamuisin ole ollut, et esimerkiksi ole juuri ennen heräämistäsi nähnyt kiihottavaa unta joka voisi aiheuttaa aamuerektion. Mikäli haluat täyden varmuuden, voit toki hakeutua lääkärin vastaanotolle, joka voi tarvittaessa tehdä tutkimuksia, kuten esim. verikokeita tai muuta mitä kertomuksesi perusteella voisi ajatella aiheelliseksi.
terveisin, Miia, terveydenhoitaja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.