Alasuojien käyttö
22.08.2016
Haittaako jos pitää alasuojaa koulussa koko ajan?
En halua kenenkään huomaavan oppituntein aikana erektiota.
Farkkujen tai verkkareiden alla suoja ei ole kovin näkyvä kunhan vaatteet ovat väljät.
Hammaslääkärissä niiden kumihanskat tuottavat erektion hävettää olla muna pystyssä siksi suojat myös siellä. Onko siitä jotain haittaa jos ne huomaa alasuojan käyttämisen?
Voiko lääkäriin mennä alasuojat jalassa? Onko siitä jotain haittaa jos lääkäri huomaa munasuojien käytön tai pyytää riisumaan ja näkee ne?
Jos vanhemmat huomaavat munasuojan käytön mitä nille pitää sanoa?
En ole kehdannut lähteä juoksulenkille trikoissa alasuojien kanssa. Voisinko lähteä juoksemaan trikoissa munasuoja trikoiden alla ilman shortseja
Olisiko se ok koska tytöt ovat trikoissa ilman shortseja
Jeppisboy02

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
24.08.2016
Hei.
Erektio on ihan luonnollinen asia, eivätkä ihmiset yleensä niin tarkasti seuraa mitä muiden ihmisten jalkojen välissä tapahtuu että ne edes huomaisi vaikka sinulla on erektio, eikä varsinkaan jos käytät alasuojaa, joten ei hätää vaikka käyttäisit koulussa/hammaslääkärissä/lääkärissä/kotona.
Toisaalta se on mielestäni tarpeetonta, koska erektio ei ole mikään "vika" eikä sitä tarvitse piilotella. (ei toki näyttääkään, mutta onhan olemassa joku välimuoto, missä et piilota etkä tyrkytä sitä, oot siis ihan normaalisti.)
JOS joku ihminen sattuisi sinulta kysymään minkä takia käytät alasuojaa voit vastata a) että asia ei kuulu heille, tai b) selittää tilanteen. Riippuen kuka kysyy ja kuinka rehellinen haluat olla. Se on kuitenkin kokonaan sinun asiasi, etkä sinä ole mitenkään tilivelvollinen kenellekään.
Kun lähdet lenkille käytät ihan niitä vaatteita mitä haluat, niinhan tekee kaikki muutkin.
Terveisin
Tessi