Apua!
28.06.2017
Elikkäs olen 15 v poika jolla murrosikä jo alkanut
Mutten saa esinahkaa alas vaan Esinahka on kiinni Terskan Takana, vähän huolettaa että lähteekö ikinä irti. Kiitos jos vastaatte ! Roope.5675

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
29.06.2017
Hei,
Kuvailemasi tilanne om melko tavallinen. Joskus esinahka saattaa olla "liimautunut" kiinni terskaan. Yleensä se irtoaa itsestään, mutta joskus se vaatii vähän apua.
Voit toki kotona yrittää sitä venyttää, ja esim. käyttää liukuvoidetta kun/jos masturboit. Mutta jos sinuasta tuntuu että olet jo odottanut tarpeeksi kauan etkä jaksa enää odottaa niin voit puhua asiasta lääkärille. Ymmärrän täysin jo tuntuu oudolta tai nololta puhua toiselle ihmiselle tällaisesta asiasta, mutta voi olla täysin varma ettet ole ensimmäinen etkä viimeinen. Lääkärit puhuvat tällaisista asioista päivittäin eikä siinä ole mitään omituista. Jos haluat niin voit myös puhua asiasta vanhemmillesi, mutta jos se tuntuu oudolta niin voit myös varata lääkäriajan ilman heitä. Olet jo sen verran vahna että sinulla on oikeus yksityiselämään tällaisten asioiden suhteen.
Soita terveyskeskukseen ja varaa lääkäriaika niin asia järjestyy aivan varmasti.
Terveisin
Tessi