apua tarvitseva
04.08.2014
Niin minulla on terskassa vähän tummia läiskiä ei ole kauheen tummia mutta minua on mietittänyt mistä ne on tullut ja olen kerran harrastanut seksiä ja oli kondomi ja itsetyydytän aika usein itseäni niin mitä minun pitäisi tehdä? huolestunut poika

Nuorisotiedottaja Lena Vastaa
04.08.2014
Hei huolestunut poika!
Onko terskassasi ollut nämä tummemmat läiskät "aina", vai oletko huomannut ne vasta seksin jälkeen? Jos läiskät ovat olleet siinä pidemmän aikaa, eikä niistä ole mitään harmia (ne eivät kutita tai muuta muotoaan, väriään), ei ole kyse mistään vaarallisesta. Tummemmat kohdat ihossa ovat täysin tavallisia, ne voivat olla tavallisia pigmenttiläiskiä, tai ne voivat johtua verisuonesta, joka näkyy terskassa erityisen hyvin sen ohuen ihon takia.
Jos läiskät ovat tulleet vastikään, voit varmuuden vuoksi käydä näyttämässä niitä esim. kouluterveydenhoitajalle koulun alettua. Etenkin, jos läiskät kutiavat tai muuttavat muotoaan. Näkemättä läiskiä, meidän on vaikea sanoa tämän enempää. Tuskin siis on kyse mistään ihmeellisestä, mutta jos asia vaivaa sinua, voit käydä kysymässä asiasta terkkarilta.
Terveisin nuorisotiedottaja Lena