arpeutunut
16.02.2015
Esinahkassani on sellainen vanne enkä saa enää vedettyä sitä taakse. Esinahassa on ollut välillä haavoja. En kehtaa puhua tästä kellekkään. Mitä minun pitäisi tehä? kikkeliskokkelis
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
16.02.2015
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Terv. Nuorisotiedottaja Sanna
Hei,
Hyvä, että otit yhteyttä asiassa, joka sinua huolettaa. Esinahkaasi on ilmeisesti tullut jonkinlainen arpi, joka estää esinahan taakse vetämistä. Kuvailemasi tilanne on sellainen, että siihen kannattaa pyytää lääkärin arvio. Yhteydenotto terveyskeskukseen ja lääkärin luokse meno näin intiimin asian kanssa voi tuntua vaikealta. Sinulla ei kuitenkaan ole mitään syytä häpeillä. Terveydenhuollon ammattilaisille myös sukupuolielinten alueella olevat vaivat ovat ihan tavallisia, ja he hoitavat niitä päivittäin. Sinun täytyy nyt vain rohkaista mielesi, voittaa turhat häpeän tunteet ja tarttua puhelimeen. On tärkeää pitää omasta terveydestä huolta.
Voit soittaa omaan terveyskeskukseesi ja varata ajan lääkärille. Jos olet opiskelija, voit myös ottaa yhteyttä omaan opiskelijaterveydenhuoltoon.
Talvisin terveisin,
Maria – Nuortenelämä.fi