Ärtynyt
11.02.2015
Jos penis on ärtynyt terskasta ja esinahan alta, narun vierestä. Mitä rasvaa siihen voi käyttää? Tartteeko olla just bepantheenia vai käykö joku ihan perus rasva? Ärtynyt runkkaamisesta. Poika15
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
12.02.2015
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Terv. Nuorisotiedottaja Sanna
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Peniksen iho on ohutta ja se voi ärtyä itsetyydytyksen aiheuttamasta hankauksesta. Liukuvoidetta tai perusvoidetta voi käyttää liukasteena itsetyydytyksessä, jotta iho ei ärtyisi liikaa.
Ärtynyttä ihoa peniksessä hoidetaan samoin kuin ärtynyttä ihoa missä tahansa muualla kehossa. Huolehdi siis hyvästä hygieniasta ja anna iholle aikaa parantua. Ihoa ei siis kannata rasittaa masturboimalla, ennen kuin se on kunnolla parantunut. Myös voiteita voi kokeilla helpottamaan ärsyyntynyttä ihoa. Voiteen ei tarvitse olla välttämättä Bepanthenia, myös muut hajusteettomat perusvoiteet voivat olla avuksi ja rauhoittaa ihoa.
Lisätietoa ja ohjeita peniksen ihon hoitamiseen löydät täältä:
http://www.decibel.fi/tietoa/keho/poikien-alapaa/huolestuttavat-vaivat
Talvisin terveisin,
Maria – Nuortenelämä.fi