Ensimmäinen suuseksikokemus
12.06.2023
Olemme puhuneet poikaystävän kanssa hänen toiveestaan suuseksiin liittyen. Olemme toistemme ensimmäiset seksikumppanit, joten emme tarvitse suuseksissä mitään suojausta. Poikaystävä tahtoo, että saisi minulta hellää suuseksiä. Minun pitäisi kosketella kielelläni hänen pippeliä eri puolilta ja erilaisilla kosketusvoimakkuuksilla. Hän on toivonut myös sellaista kielellä annettavaa pippelihierontaa, jollaista on nähnyt pornossa tapahtuneen. Itse haluaisin, että hän nauttisi kovasti siitä mitä teen. Minulla ei ole kokemusta, joten kaikki on uuden opettelua. En voi mitenkään olla tässä mestari. Luulisin myös, että hän ei edes kestäisi mitään pitkään jatkuvaa kielihoitoa. Eikö olisi parempi vaan kokeilla miltä suuseksi tuntuu, ja suhtautua asiaan niin, että uuden opettelu on ihanaa, ja että suuseksi tulee paremmaksi kun saamme siitä molemmat lisää kokemusta? Olen toki kiitollinen, jos saan teiltä ihan konkreettisiakin neuvoja.
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
13.06.2023
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi ja yhteydenotostasi. On erittäin hyvä, että olette keskustelleet avoimesti suuseksistä ja siihen liittyvistä toiveista. Kuvailet yksityiskohtaisesti sitä, mitä poikaystäväsi tahtoisi. Tässä kohtaa on tärkeää pysähtyä miettimään sitä, mitä itse haluat ja tahdot. Sinun ei koskaan tarvitse ryhtyä mihinkään mihin et itse halua, vaikka toinen sitä kuinka tahtoisi. Sinulla on aina oikeus sanoa ei, ja poikaystäväsi tulee hyväksyä se pahoittamatta mieltään tai jankkaamatta asiasta. Jokaisella on oikeus omiin rajoihinsa ja niitä tulee aina kunnioittaa.
Kerrot poikaystäväsi nähneen pornossa tietynlaista toimintaa, johon hän haluaisi sinun ryhtyvän. Mainitset myös kyseessä olevan teidän ensimmäinen suuseksikertanne. Tällöin sinun tai poikaystäväsi on mahdotonta tietää tarkalleen, mikä tuntuisi hyvältä. Pornossa voi nähdä toimintaa, joka herättää kiinnostuksen, mutta ei ole ollenkaan itsestäänselvyys, että kuvailemasi suuseksi tuntuisi juuri poikaystävästäsi erityisen hyvältä, vaikka se pornossa tuottaisikin nautintoa jollekin toiselle. Kannattaa siis avoimin mielin ja rauhallisin ottein kokeilla suuseksiä ja edetä kumppaniaan kuunnellen. Kysyt, mikäli olisi parempi vaan kokeilla miltä suuseksi tuntuu ja suhtautua asiaan niin, että uuden opettelu on ihanaa. Tämä kuulostaa hyvältä ja realistiselta lähestymistavalta asiaan. Kyseessä on kuitenkin ensimmäinen yhteinen kokemus suuseksin maailmaan ja kuten itsekin mainitset ei kukaan ole seppä syntyessään. On mahdotonta tietää tasan miten toimia ensimmäisellä kerralla ja jokaisella kerralla voi oppia uutta toisen kehosta ja mieltymyksistä sekä siitä mikä toiselle tuottaa nautintoa. Tämä selviää ainoastaan kokeilemalla. Yhdessä tehdessä ja avoimesti kommunikoimalla voidaan oivaltaa mitkä asiat toimivat ja mitkä eivät toimi, jolloin suuseksikin niin sanotusti paranee.
Olemme kaikki yksilöitä ja meillä on kaikilla omat mieltymyksemme, joten ainut konkreettinen neuvo, minkä voin sinulle antaa on avoin kommunikaatio. Kommunikaation kautta voitte yhdessä kokeilla ja oivaltaa. Muista myös, että seksin on tarkoitus olla hauskaa ja nautinnollista molemmille osapuolille, ei mekaanista suorittamista. Ensimmäisellä kerralla homma ei välttämättä suju kuin tanssi, mutta se on täysin ok, aina voi kokeilla uudestaan.
Toivottelen teille mukavia yhteisiä hetkiä!
Terkuin, Lila