Erektio lopahtaa
12.02.2016
Hei. Olen 18v ja erektioni on huonontunut jonkin verran. Joskus tässä talvella/syksyllä peniksesi oli liian kireissä housuissa erektiossa ja sitten se lopahti yhtäkkiä. Nykyään en saa yleensä aamu erektiota eikä se seiso muutakun pornoa katsellessa mutta laueta pystyn vaikka päivittäin. Saan kyllä ihan voimakkaan erektion mutta äsken bokserit painoivat huonosti ja erektio lopahti. Olen käynyt lääkärillä asiasta ja he katsoivat penistäni eikä siellä näkynyt mitään epänormaalia. Mielestäni tämä ei johdu stressistä tms koska tämä nimenomaan tapahtui siinä tiukkojen housujen pidon yhteydessä ja sen jälkeen. Haittaako tämä mitään kun laukeaminen onnistuu kuitenkin eikä ole kipua tai mitään?

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
15.02.2016
Hei.
Minun on vaikea ottaa kantaa siihen mistä ongelmasi voisi johtua, mutta koska olet käytyt asiasta puhumassa lääkärin kanssa ja lääkäri ei nähnyt mitään epänormaalia, minäkin uskon että voit hyvällä omantunnolla odottaa ja katsoa mihin suuntaan tämä menee. En oikeastaan usko että tiukoilla huosuillasi olisi mitään tekemistä asian kanssa nyt enää (en siis usko että peniksesi meni "rikki" niistä.)
Välillä meidän peloista syntyy huono kierre. Voisiko sinun tapauksessa olla niin että asia jäi vaivamaan sinua niin kovaa että nykyään pelkäät erektiosi lopahtamista - mikä johtaa siihen että se lopahtaa? Vaikka olisi näin niin se ei tarkoita sitä että tilanne ei koskaan korjaantuisi.
Kirjoitat että laukeaminen onnistuu ja että saat kuitenkin erektion - joten sehän on hyvä asia. Kuulostaa ehkä vähän siltä että ajattelet asiaa liikaa? Voit tietenkin käydä puhumassa asiasta lääkärin kanssa uudestaan jos se jatkuu, mutta minä ehdottaisin ettet nyt ajattelei asiaa niin paljon. Masturboi - tunne - nauti, mutta älä ajattele liikaa. Jos asia vaivaa sinua vielä muutaman kuukauden kuluttua varaat uuden lääkräiajan.
Kyllä tämä tästä :)
Tessi