Esinahan irtoaminen terskasta?
08.07.2015
Voiko esinahka irrota terskasta itsestään? Minulla on hassu tilanne, kun kulli on joka aamu erektiossa ja hereilläkin se seisoo usein. Mitä voi tehdä?
Onko kulli sopivan kokoinen, pituus 18 cm ja paksuus 15 cm?
Mitä kannattaa ensiksi tehdä, jos esinahka on kovin kireä ja terska on
herkkä kosketukselle?
Erektiossa terskasta näkyy vain vähän, vaikka terska muuttuu kosteaksi.
Mikä saa muuten siemensyöksyn aikaiseksi? Se on aina niin hassu tunne, kun tuntee siemensyöksyn olevan lähellä ja sitten hetken kuluttua spermaa
tuleekin yllättävän iso määrä. Onko tavallista, jos voi itsetyydyttää kaksi kertaa peräkkäin? Orgasmi ja spermaa tulee toisellakin kerralla. Teps

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
13.07.2015
Heippa.
Nuorilla pojilla esinahka on yleensä enemmän tai vähemmän kiinni terskassa, yleensä tämä kuitenkin korjaantuu itsestään, kuten todennäköisesti sinunkin tapauksessa.
Yleensä jos esinahka on kovin kireä se aiheuttaa myös sen että terska on todella herkkä. Saatko esinahan vedettyä kokonaan taakse? Voit tietenkin "harjoitella" kotona käyttämällä esim. tavallista ruokaöljyä ja vetämällä esinahan niin paljon taakse kuin se menee. Yleensä siinä menee jonkun aikaa mutta venyy ajan myötä niin että sen saa kunnolla vedettyä taakse. Jos esinahka kuitenkin tästä huolimatta pysyy kovin tiukkana voit varata ajan terveyskeskuksen lääkäriin ja hän voi tutkia asiaa. Joissakin tapauksissa asia vaatii pienen kirurgisen toimenpiteen, mutta tästä ei kannata pelästyä, JOS olisi niin, niin saat tietenkin puudutuksen ja toimenpide on pieni ja helppo. Ei hätää.
Se että seisoo usein ja herkästi on lähinnä hyvä asia, vaikka ymmärrän että joskus se saattaa olla häiritsevää. Se tarkoittaa kuitenkin vaan sitä että pakettisi toimii niin kuin pitäisi. Koko kuulostaa aivan normaalilta, ja se on aivan normaalia sinun ikäisellä että pystyy itsetyydyttää kaksi kertaa peräkkäin.
Eli ole sinä vain tyytyväinen siitä että kaikki toimii. Ja yritä vaikka kotona venyttää esinahkaa hieman, mutta jos tämä ei toimi niin otat vain rohkeasti yhteyttä lääkäriin sillä tämä ei missään nimessä ole harvinaista joten he ovat tottuneita vastamaan näihin kysymyksiin.
Mahtavaa kesää sinulle!
Tessi