Esinahka
12.06.2017
Moi!
Minun penikseni esinahka ei mene kunnolla taakse. Saan venytettyä sitä lepotilassa jolloin se liikkuu kevyesti, mutta en ole uskaltanut vetää enempää. Erektiossa puolestaan esinahka ei liiku juuri ollenkaan. Vain hieman, siten että terskan pää tulee juuri ja juuri näkyviin. Täytän 15, joten onko tämä normaalia. Haittaako yhdynnässä vaikka esinahka ei mene taakse? Kiitos jos vastaatte! Poika
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
16.06.2017
Hei!
Kiitos kysymyksestä.
Mikäli saat esinahkaa liikuteltu peniksen ollessa lepotilassa, ilman kipua ja esinahka liikkuu vapaasti "pakottamatta" ei erektion yhteydessä pitäisi olla estettä esinahan liikkumiselle eikä vaikuttaisi siltäkään että esinahkasi olisi tiukka. Esinahan tiukkuutta on toki vaikea arvioida näkemättä, eli jos yhtään epäilet että esinahkasi olisi liian tiukka tai jos esinahkaa liikutellessa tunnet kipua suosittelisin hakeutumaan lääkärin vastaanotolle jolloin lääkäri voisi näkemänsä perusteella kertoa sinulle onko syytä huoleen tai ei. Yksilöllisyydestä johtuen toisilla esinahka jää terskan päälle erektiossakin, ilman että kyseessä olisi tiukka esinahka.
Miia terveydenhoitaja, seksuaalineuvoja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.