Esinahka ja erektio
14.02.2016
Moi! Oon 13 V poika ja mua mietityttää, että onko normaalia että sperma on läpinäkyvää? onko normaalia että esinahka ei liu'u pois terskan päältä erektiossa ja korjaantuuko tämä kun penis kasvaa täyteen mittaansa? entä onko normaalia että penis seisoo suoraan eteen?
utelias
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
20.02.2016
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Sperman koostunus on yksilöllistä. Toisilla se on paksumpaa ja vaaleaa,maitomaista. Toisilla juoksevampaa ja värittömämpää. Olennaista esinahan liikkumisessa on se tekeekö esinahan liike kipeää. Toisilla pojilla esinahka ei erektiossakaan liu kokonaan pois terskan päältä. Mikäli esinahan liikkuessa tulee kipua, on syytä miettiä onko esinahka tiukka ja tämän voi parhaiten arvioida lääkäri. Peniksiä on erilaisia, on käyriä suuntaan tai toiseen, suoria ja suoria kääntyneenä eri suuntiin, joten suoraan eteen osoittava peniskin on täysin normaali.
Terveisin, Miia, terveydenhoitaja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.