HUOLESTUNUT APUA
14.08.2016
Moi mun terska on välillä kuiva (ei hilseile tai mitään) mutta sileä, ja välillä todella tahmea. Jos mulla on erektio ja tahmea terska ja vedän esinahkaa edestakas nii tuntuu epämielyttävältä! Ja sit kun se tahmeus lähtee nii ei enää tunnu epämielyttävältä. Saan esinahan kunnolla taakse ja takasin eli ei ole ahdasta esinahkaa. Luin netistä jostain balanitista ja minua pelottaa että mulla on se. En uskolla kertoa kenellekkään paitsi tänne. PLIIS VASTATKAA APUA

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
18.08.2016
Heippa.
Ellei sinulla ole muita oireita, esim. punoitusta, kirvelyä, kutinaa, kipua tai vastaavaa niin en usko että sinulla on balaniitti. Oikeastaa se on aika itsestäänselvää että terska on on välillä kuiva ja välillä tahmea, se johtuu todennäköisesti ainakin osittain siitä kuinka usein, ja koska olet viimeksi pessyt sen, kuinka usein ja koska olet viimeksi masturboinut, millaisia kalsareita käytät j.n.e.
Perusjuttu on kuitenkin se että peset itsesi päivittäin. Sillä tavalla peset pois kuolleet ihosolut ja ylimääräisen rasvan ja lian ja vältyt esim. tulehduksista ja pahasta hajusta. Kirjoitat että saat esinahkasi vedettyä taakse - ja se on hyvä asia koska silloin ei tarvitse olla huolissaan siitä että sen alle tai taakse jäisi likaa. Käytä pesussa ainoastaan vettä, ei siis saippuaa koska se kuivattaa ja ärsyttää ihoa.
Eli aloita käymällä päivittäin pesulla, sillä tavalla en usko että tahmeus vaivaa enää. Ja sen jälkeen kun olet masturboinut voit käydä pesulla uudestaan. Jos jokin asia vielä huolestuttaa niin kirjoitat tänne vaan uudestaan :)
Terveisin
Tessi