Hyväily
28.01.2014
Voiko pojan penistä kosketella ja hyväillä vaikka pojan esinahka ei liikkuisikaan kunnolla? Poikakaverilla on jotain ongelmia siinä. Pelkään että satutan. Entä jos me siirrytään suuseksiin niin voinko silloinkin satutta jos esinahassa on ongelmaa? Miten suuseksiä kannattaa tehdä? stella

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
03.02.2014
Hei stella!
Ahdas esinahka ei ole lainkaan epätavallinen ongelma kasvavassa iässä olevilla pojilla. Joillakin esinahkaa ei pysty lainkaan liikuttamaan edestakaisin terskan päältä ja takaisin päälle, kun taas toisilla liikuttaminen onnistuu osittain, esim. pois terskan päältä sen taakse, mutta ei enää takaisin terskan päälle. Onko ehkä kyse jommastakummasta näistä, vai voiko olla, että poikaystäväsi on ympärileikattu? Silloin hänellä on poistettu esinahka kokonaan peniksen ympäriltä.
Pojan penistä voi kyllä kosketella ja hyväillä vaikka esinahka olisi kireä, tärkeintä on kuitenkin se, että et tee mitään, mikä tuntuu hänestä epämukavalta ja lopetat heti jos kosketus tekee kipeää. Jos esinahka on kireä, kannattaa teidän hyväilyssä käyttää liukuvoidetta, jotta kosketus tuntuisi miellyttävemmälle. Esinahkan varovainen venyttäminen voi löysyttää sitä vähitellen, mutta muistakaa, että venytys ei saa tuntua pahalta.
Suuseksi onnistuu varmasti myös, kunhan pidät mielessä samat jutut - se ei saa sattua. Suuseksiä voi antaa monella tapaa, ehkä yleisin niistä on se, että otat hänen peniksensä suuhusi ja viet suutasi edestakaisin samalla imien hieman. Voit myös nuolla ja suudella hänen penistään, etenkin terska on herkkä kosketukselle. Ole varovainen, varsinkin alussa, ettet "käsittele" häntä liian kovaa.
On tärkeää, että pystytte puhumaan ja kommunikoimaan etenkin tässä tilanteessa, sillä hyväilyjen ja kosketuksienhan kuuluu tuntua hyvältä - joten älä nolostele vaan pyydä häntä rohkeasti sanomaan, jos jokin tuntuu epämukavalta. Voit hyvin pyytää häntä myös itse näyttämään, mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei, sillä hän on varmasti itse löytänyt sopivat ja toimivat tavat.
Jos poikaystäväsi ei kuitenkaan pysty nauttimaan kosketuksesta ja seksi (kaikissa sen muodoissa: suuseksi, itsetyydytys jne.) ei onnistu, kannattaa hänen käydä näyttämässä penistään lääkärille. Jos kyse on ahtaasta esinahasta, voi lääkäri paikallispuudutuksessa tehdä pienen viillon esinahkaan, joka tekee esinahkan löysemmäksi. Haava paranee parissa päivässä.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott (seksuaalineuvojien aiempiin vastauksiin perustuen)