iso muna
31.12.2013
Onko normaalii et mun penis on rentona 7.34 ja ns.kiihottuneena vähän yli 9cm? Mul on tyttöystävä ja ollaan harrastettu mutta mun penis on likka läski ja pitkä sen pilluun(3cm paksuna) Se sanoo et Se on ihanaa mutta kauteen kivuliasta. Kun Se ottaa suihin sen pituus on harmiksi... Miten vois lyhentää sitä?? huolestunut

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena Vastaa
02.01.2014
Hei huolestunut!
Mittasi kuullostavat ihan normaaleilta. Puhtaasti tilastoihin katsoen miesten penis on velttona keskimäärin 6-9 cm ja 9-19 cm jäykistyneenä. Mutta peniksiin pätee kuitenkin sama kuin ihmisten kasvoihin, ne ovat kaikki erilaisia ja omanlaisia - yhdellä on pitkä ja kapea siinä, missä jollakin toisella on lyhyt ja paksu. Miesten kehitys (ja myös peniksen kasvu) jatkuu jopa 18-20 ikävuoteen asti, joten mittasi eivät välttämättä ole vielä lopulliset.
Kerrot, että olette tyttöystäväsi kanssa harrastaneet seksiä, mutta että hänen mielestään se on ollut jollakin tapaa kivuliasta. Suurella todennäköisyydellä tämä ei johdu peniksesi koosta, vaan siitä, että tyttöystäväsi ei ole tarpeeksi kiihottunut harrastaakseen yhdyntää. Kukaan tyttö ei ole liian ahdas - muutenhan esim. vauvan synnyttäminen ei mitenkään olisi mahdollista.
Jos tyttö ei ole tarpeeksi kiihottunut, on hänen emättimensä ahdas ja kuiva ja silloin seksi voi sattua ja tuntua epämukavalta ja silloin se myös aiheuttaa helpommin haavoja. Jos tyttö ei ole tarpeeksi kiihottunut löytyy syy yleensä ”pään sisältä”. Hän ehkä tiedostamattaan jännittää seksiä ja ehkä pelkää, että se sattuu, eikä siksi pysty rentoutumaan. Voi myös olla, että ette ole harrastaneet tarpeeksi esileikkiä - tiedäthän, että tytöt tarvitsevat paljon enemmän "valmistelevaa toimintaa" ollakseen valmiita seksiin. Liian pitkä esileikki on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin liian lyhyt sellainen! Ota siis huomioon myös tyttöystäväsi ja hänen mieltymyksensä ja nautintonsa - kai haluat, että hänkin pitää siitä, mitä teette...
Jos suuseksi on tyttöystäväsi mielestä epämukavaa, voi olla, että hän ei yksinkertaisesti nauti siitä tai ei vielä hallitse "oikeanlaista" tekniikkaa. Peniksen lyhentäminen ei ole mitenkään mahdollinen ratkaisu - tuskin edes tosissasi kyselet siitä?!
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Sanna