itsetyydyttäminen ja yhdyntä
07.09.2015
miten itsetyydytys tapahtuu mukavimmin? mitä silloin kannattaa tarkalleen kokeilla?
mitä esileikissä kannattaa tehdä? milloin kehot ja mieli on valmis yhdyntään?
onko hassua jos terska kurkkaa hieman esinahan alta kun pippeli alkaa seisoa?
miksi esinahka kannattaa vetää terskan taakse kun laittaa kondomin päälle?
onko hyvä jos itsetyydytyksessä pystyy saamaan kaksi siemensyöksyä?

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
07.09.2015
Hei!
ja kiitos kysymyksistäsi!
Itsetyydytys on sellainen aika henkilökohtainen juttu ja eri ihmiset tykkää vähän eri asioista sen suhteen. Miesten tavallisin tapa tyydyttää itsensä on kuitenkin se, että liikuttaa esinahkaa edes takaisin terskan ylitse. Terska on hyvin tuntoherkkä ja sen hyväileminen voi tuntua mukavalta, aivan kuten sen alapuolella olevan frenulumin kosketteleminenkin.Tytöt kiihottuvat yleensä klitoriksen koskettelemisesta.
Esileikissä kannattaa tehdä sellaisia asioita, jotka tuntuvat molemmista osapuolista hyvältä, ja paras tapa saada tietää se on kysyä. Seksistä kannattaa siis jutella ennen kuin sitä harrastaa, myös seksin aikana voi kysyä jos jokin tuntuu hyvältä. Tärkeää on, että esileikkiin käyttää aikaa, eikä sen aina tarvitse johtaa yhdyntään -sitäkin voi harjoitella. Se milloin keho ja mieli ovat valmiita seksiin, on yksilöllistä. Pääasia on, että ei epäröi yhtään kun aikoo olla yhdynnässä. Jos vähääkään mietityttää, ei ole vielä valmis siihen ja kannattaa odottaa. Tästä aiheesta voit lukea lisää klikkaamalla tästä.
Tuleminen ja orgasmi -sanat tarkoittavat yleensä samaa asiaa, kun taas siemensyöksy eroaa näistä tarkoitukseltaan. Näitä sanoja pidetään usein toistensa synonyymeinä, koska ne useimmiten tapahtuvat niin samanaikaisesti, että on vaikea erottaa niitä toisistaan. Mutta miehet voivat saada orgasmin ilman siemensyöksyä tai siemensyöksyn ilman orgasmia. Lue mielellään tästä lisää Tieto -sivultamme > Miten kehomme toimivat klikkaammalla tästä. Siemensyöksyllä tarkoitetaan sitä, kun siemenneste, eli sperma purkautuu peniksen päästä. Orgasmi on se miellyttävä tunne, joka aiheutuu seksuaalisen kiihottumisen laukeamisesta. Voidaan siis sanoa, että siemensyöksy on se, mikä tapahtuu fyysisesti ja orgasmi se, miltä tuntuu. Mies voi opetella saamaan monta orgasmia.
Ei ole hassua jos terska kurkkaa esinahan alta kun alkaa seisoa. Joillakin on runsaasti esinahkaa, jolloin terska saattaa tulla vain osittain esiin/ei ollenkaan. Ei siis ole syytä huoleen, ellei siitä aiheudu sinulle haittaa/vaivaa (siinä tapauksessa kannattaa jutella lääkärin kanssa).
Esinahka kehotetaan vetämään taakse ennen kondomin laittamista, koska se voi muuten helpommin luistaa pois paikaltaan, jolloin ehkäisy saattaa pettää.
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny