itsetyydytys
18.02.2015
Hei! Minulla tulee aina ajatus itsetyydytyksen aikana että voisin juoda oman sperman. Minua kiihottaa sperma hyvin paljon. Se miltä se tuoksuu ja tuntuu kiihottaa. Tässä tulee nyt monta kysymystä mutta lyhyesti. Voinko hieroa siemennesteet penikseen, kiveksiin ja peräreikään ja syödä sitä sen jälkeen? Onko siemennesteen juomisessa mitään vaaraa? Miten voi suurentaa siemennesteen määrää koska se kuinka paljon sitä on vaikuttaa kiihottumiseen? muukalainen
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
19.02.2015
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Terv. Nuorisotiedottaja Sanna
Hei!
Kiitos kysymyksestä.
On hienoa, että olet löytänyt asian, joka sinua kiihottaa. Tutustuessasi seksuaalisuuteesi ja siihen mistä pidät tai mistä et pidä, ei oikeastaan kukaan voi sano sinulle mitä voit tai mitä et voisi tehdä. Oikeastaan hyvänä ohjeena voi käyttää sitä, että kunhan et vahingoita itseäsi tai toista etkä liioin pakota ketään kanssasi kokeilemaan jotain, mitä hän ei itse halua, voit jatkaa tutustumista itseesi, seksuaalisuuteesi ja siihen mistä pidät tai et pidä.
Mikäli haluat hieroa siemennestettäsi peräaukkoon, penikseen ja kiveksiisi, en näe mitään estettä sille. Mitä tulee siemennesteen syömiseen, ainoastaan sinä itse voit määritellä voitko niin tehdä, jos se on jotain mitä haluat. Suosittelisin kuitenkin huolehtimaan hygieniasta erittäin hyvin.
Sperman määrään ei voi kovinkaan paljon vaikuttaa. Jos on jonkun aikaa ilman seksiä, on sperman määrä suurempi kuin esim. harrastettaessa seksiä joka päivä. Sperman laatuun voit vaikuttaa terveellisillä elämäntavoilla. Tupakka vähentää siittiöiden määrää ja liikkuvuutta sekä heikentää siittiöiden laatua.
Sperman juominen ei ole vaarallista. Sperman makuun voi vaikuttaa ruokavaliolla. Positiivisesti vaikuttaa runsas veden juonti sekä hedelmien syöminen. Ananas, melonit, appelsiinit ja omenat tekevät siemennesteestä makeampaa. Kaneli, kardemumma, sitruuna ja piparminttu makeuttavat niin ikään. Persilja ja selleri tekevät mausta miellyttävän myös. Kasvisten syönti vaikuttaa positiivisesti, kunhan välttää kukkakaalia, parsakaalia sekä parsaa. Negatiivisesti sperman makuun vaikuttavat alkoholi, kahvi ja nikotiini. Punainen liha puolestaan tekee spermasta suolaista. Maitotuotteet eivät myöskään paranna sperman makua. Vältä sipulia, voimakkaita mausteita, valkosipulia ja roskaruokaa.
terveisin,
Miia, terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja
Nuortenelämä.fi