Itsetyydytys
01.08.2016
Moikka,
Mitä eri tapoja pojilla on itsetyydyttää? Missä itsetyydytystä voi/kannattaa tehdä? Onko oma huone sopiva paikka itsetyydytykseen? Miten saisi lisää nautintoa itsetyydytykseen? Onko haitallista jos menee yksin uimaan alasti ja itsetyydyttää veden alla penistään ja laukeaa veden alla? Onko olemassa jotain tapaa itsetyydyttää niin että spermaa ei tule esim jos haluaa itsetyydyttää huoneessaan niin ettei sotkisi paikkoja?
Kiitos jo etukäteen vastauksesta! Tarvitsen apua
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
11.08.2016
Hei ja kiitos viestistäsi sekä kysymyksistäsi.
Itsetyydytyksestä eli sooloseksistä käytetään monenlaisia nimityksiä, esimerkiksi käteen vetäminen tai runkkaaminen. Itsetyydytys on hyvä tapa tutustua omaan kehoon ja seksuaalisuuteen. Itsetyydyttämisellä miesten kohdalla tarkoitetaan peniksen liikuttamista edestakaisella liikkeellä omassa kädessä.
Itsetyydyttämisen tapoja on erilaisia. Voit liikuttaa esinahkaa terskasi ylitse tai pyöritellä sitä sormin peniksen ympärillä. Voit myös hieroa, puristella tai taputella koko penistä tai sen kärkeä terskaa. Itsetyydyttää voit myös hankaamalla penistäsi lattiaa tai tyynyä vasten. Tyydyttäessäsi itseäsi voit myös samalla kosketella nännejäsi, kiveksiä, peräaukkosi seutua tai muuta kehoasi. Apuna ja tehosteena itsetyydytyksessä voi käyttää liukuvoidetta tai seksikaupoissa myytäviä tekovaginoita ja tekoanuksia sekä muita leluja. Hyvänä apuna voi toimia eroottinen kirjallisuus ja oma mielikuvitus.
Itsetyydytykselle on hyvä löytää sellainen paikka, jossa voit olla rauhassa. Itsetyydytys ei ole kiellettyä, mutta se on sinun oma ja intiimi asia. Rauhallinen ja turvallinen ympäristö helpottaa myös rentoutumista ja nautintoa. Eli itsetyydytystä ei tarvitse harjoittaa vaivihkaa, kiireessä ja vain ohimennen.
Mietit kysymyksessäsi itsetyydytykselle sopivaa paikkaa. Sinun oma huoneesi on varmasti hyvä ja rauhallinen paikka. En usko myöskään, että uiminen alasti ja itsetyydyttäminen veden alla on haitallista. Pohdit myös, että miten tyydyttää itseäsi niin ettet sotkisi paikkoja. Kuten aikaisemmin vastauksessa kirjoitin, niin oman ihon, nännien, kivesten, peräaukon seudun koskettelua voi tehdä itseään tyydyttäessä. Voit kokeilla tuottaako se sinulle mielestäsi riittävää nautintoa.
Voit lukea itsetyydytyksestä lisää sekä Väestöliiton nuorten sivuilta kuin Sexpon sivuilta. Linkit löydät tässä alla.
Väestöliitto
Sexpo
terveisin, Mika - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla