Kiinnike
06.07.2016
Onko normaalia ettö heti esinahan alla vähän terskan alapuolella on esinahasta kiinnike terskaan? Kuuluuko sen olla aina vai kuuluuko sen irrota? Tämän takia esinahka on hieman tiukka. Deebo
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
08.07.2016
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Kyseinen kiinnike, jota kysymyksessäsi kuvailet on frenulum. Frenulum on pieni ihopoimu eli kiinnitysside aivan miehen siittimen alapinnalla. Frenulum kiinnittää esinahan terskan alapintaan. Kyseessä on siis täysin normaali "osa" penistäsi, eikä sen kuulu itsestään irrota. Mikäli frenulum on liian lyhyt, kääntyy peniksen pää alaspäin esinahkaa taaksepäin venytettäessä. Jos asia sinua kovasti vaivaa, suosittelen olemaan yhteydessä lääkäriin, joka voi arvioida, onko tapauksessasi tarpeen hoitaa esinahan tiukkuutta mahdollisella leikkauksella.
Terveisin, Miia, terveydenhoitaja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.