koskettelu
05.11.2014
penis ja etenkin terska tuntuu liiankin herkiltä itsetyydytyksessä. voiko terskaa kosketella jotenkin ettei tuntuisi liian herkältä? onko siemensyöksyissä eroa saako sen koskettamalla pelkästään peniksen vartta tai jos koskettaa vain terskaa? make

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
06.11.2014
Hei,
Tämä tuntuu olevan melko yleinen ongelma, mutta ongelma josta ei riittävästi puhuta. Joskus terskan "yliherkkyys" voi liittyä esinahan ahtauteen. Jos esinahka on kovin ahdas - eikä sitä saa vedettyä terskan taakse se tavallaan suojelee terskaa "liian hyvin", ja tästä johtuen terska pysyy "liian" herkkänä. Joskus taas terskan herkkyys voi johtua jostakin tulehduksesta (esim. hiivatulehdus) mutta yleensä tulehdus ilmenee myös jollakin toisella tavalla eikä pelkästään herkkyytenä.
Jos terska on niin herkkä että itsetyydytys sattuu voisit kokeilla käyttää liukuvoidetta itsetyydytyksen aikana, tai kokeilla vähentää terskan herkkyyttä käyttämällä kondomia itsetyydytyksen aikana.
En tiedä onko siemensyöksyissä eroa jos sen saa koskettamalla vartta tai terskaa, sinun on siis otetaava itse selvää :)
Terveisin
Tessi