Laukeaminen
12.08.2015
Voiko laueta ilman runkkaamista, en tarkoita tunkemalla anaaliin jotai vaan vain ajattelemalla asioita. Itselläni ei ole koskaan onnistunut mutta haluaisin tietää onko se mahdollista. Vielä kysyisin että minkä kokoinen kyrpä tyydyttää naisen, mikä on kyrvän keskiarvo pituus, ja kuinka syvä on naisen vagina keskimäärin, ja voiko vaginan nuolemisesta saada sukupuolitaudin ja jos on nuollut ja nuolee toista voiko se tarttua. 16v poika
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
14.08.2015
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Kyllä on täysin mahdollista laueta ilman masturbaatiota.
Mitä tulee kysymykseesi, miten nainen tyydytetään, ei yleisen luulon mukaan ole kiinni peniksen koosta. Parhaimman vastauksen siihen, miten nainen tyydytetään, saat kysymällä partneriltasi mistä hän pitää. Useampien tutkimusten mukaan peniksen keskimääräinen pituus levossa on 9.25 cm ja erektiossa 14.9 cm. Vaginan syvyys vaihtelee 6.5 - 12 cm välillä, vaikkakin vagina saattaa venyä yhdynnän aikana.
Sukupuolitaudit voivat tarttua kaikille limakalvoille eli sukupuolielinten, suun ja peräaukon limakalvoille. Joten on mahdollista tartuttaa sukupuolitauti suuseksin välityksellä.
Lisää tietoa löydät näistä linkeistä:
http://www.decibel.fi/tietoa/keho/poikien-alapaa/peniksen-koko
http://www.decibel.fi/tietoa/rakkaus-ja-seksi/seksi/sukupuolitaudit
terveisin,
Miia, terveydenhoitaja/seksuaalineuvoja – Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.