laukeaminen
17.08.2015
miten laukeaminen kuuluisi olla? se tulee joskus selvästi orgasmilla ilman siemensyöksyä ja joskus pelkkä siemensyöksy. paljonko spermaa tulee siemensyöksyssä ja kuuluuko sperman normaalisti lentää? se tulee ehkä 6 kertaa peniksen päästä ulos pieninä suihkuina eikä lennä kuin hiukan. broen

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
17.08.2015
Heippa.
Kuten olet ehkä kuullut niin siemensyöksy ja orgasmi ovat kaksi ihan eri asiaa, vaikka yleensä tulevat samanaikaisesti. Joskus mies voi saada orgasmin ilman siemensyöksyä, ja joskus päinvastoin - siemensyöksyä ilman orgasmia. Eli se että näin tapahtuu joskus ei ole millään tavalla poikkeavaa.
Siemensyöksyssä on yleensä noin ruokalusikallisen verran spermaa, eli n. 5-6ml, mutta määrä vaihtelee hieman riippuen esimerkiksi siita kauanko edellisestä kerrasta on. Pornoelokuvissa määrä spermaa näyttää aivan huikealta, mutta kuten tiedät niin tämä ei ole todellista - yksi niksi mitä he käyttävät leffoissa on se että ruiskuttavat virtsaputkeen munavalkuaista jotta näyttäisi siltä että tavaraa tulee enemmän. Joten näitä määriä on aivan turha kadehtia.
Siemensyöksyn "vauhti" riippuu orgasmin voimakkuudesta, eli siitä kuinka voimakkaita lihassupistukset alapäässä ovat orgasmin aikana. Tämäkin juttu näyttää leffoissa aivan erilaiselta kuin mitä todellisuudessa.
Älä ota stressiä vaan ole tyytyväinen siitä että paketti toimii niin kuin pitäisi :)
Terveisin
Tessi