Laukeaminen
30.05.2016
Ongelmani on se että kun koen laukeamisen tyttöystäväni sisällä , tunnen kipua kiveksissä ja taju alkaa hämärtyä sekä kuola valuu suusta. Tämä on vaikuttanut siihen että häpeän asiaa ja tyttöystävälle on vaikea myöntää mikä aiheuttaa ongelmia että kieltäydyn seksistä. Miten saan laukeamisen estettyä? Joopas

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
02.06.2016
Hei!
Kysymykseesi ei ole aivan helppo vastata. Kipu ja muut "oireet" saattavat johtua monesta eri syystä. Eka kysymykseni on kuitenkin se, tuleeko sinulle samoja "oireita" jos masturboit? Mietin nyt siis lähinnä sitä johtuuko kipu ja epätodellisuuden tunne orgasmista vai yhdynnästä? Jos sama kipu tuntuu kiveksissä myös masturboinnin yhteydessä voisi päätellä että se johtuu itse orgasmista tai kiihottumisesta, kun taas jos kipua esiintyy ainoastaan yhdynnässä se voisi johtua psyykkisistä syistä?
Seuraava kysymykseni on mikäli näin on aina ollut vai ovatko oireet alkaneet hiljattain?
Vähän riippuen tilanteesta minä suosittelen että puhuisit asiasta lääkärin kanssa. Joko terveyskeskuslääkärin tai yksityisen urologin kanssa. Suosittelen myös että puhuisit asiasta tyttöystäväsi kanssa. Jos tyttöystävä tietäisi mistä on kyse hän todennäköisesti hyväksyisi asian ja yrittäisi auttaa, kun taas saattaa tällä hetkellä epäillä että haluttomuutesi johtuu hänestä tai parisuhteestasi.
Se että ET puhu asiasta johtaa siihen että jutusta tulee turhan iso. Sitä paitsi joudut kärsimään asiasta yksin, etkä saa mitään tukea. Jos tyttöystäväsi jostain syystä reagoisi omituisesti - eikä haluaisi kuulla koko jutusta, niin se on aika selkeä merkki siitä ettei hän muutenkaan ole sen arvoinen. Jos tyttöystäväsi on ymmärtäväinen ja haluaa auttaa sinua voitte yhdessä miettiä millaista apua sinä tarvitset, jos ylipäätänsä tarvitset apua, ja mistä te sitä haette.
Eli puhu asiasta, ensin tyttöystävällesi ja sitten lääkärille.
Haleja
Tessi