Liian tiukka?
23.02.2014
Onko minulla liian tiukka, kun pystyn vetämään peniksen esinahan terskan taakse, mutta en pysty liikuttamaan esinahkaa yhtään erektion aikana? Itsetyydytys onnistuu eli saan siemensyöksyn, mutta onko se epänormaalia kun itsetyydytän hieromalla ja puristelemalla penistä, mutta esinahkaa en voi liikuttaa yhtään? pete

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
24.02.2014
Hei pete!
Niin kauan kun esinahkan "kierys" ei ole epämukavaa tai tee kipeää, ei sen pitäisi olla liian kireä. Kun poika kiihottuu, saa se terskan turpoamaan, mutta orgasmin jälkeen terska taas pienenee, jolloin myös esinahkan vetäminen takaisin tulisi onnistua. Jos terska ei myöskään ole koko ajan esillä, niin että siihen tulee hiertymiä ja se kuivuu, ei esinahkan pitäisi olla liian kierä.
Voit itse yrittää venyttää esinahkaasi hieman öljyn tai perusvoiteen avulla, mutta venytys tulee tehdä kivun rajoissa. Se ei siis saa sattua! Venytyksen tuloksia ei myöskään näe yhdessä yössä, vaan esinahkan löystyminen vaatii pidempi aikaista venytystä.
Itsetyydytystapoja on monia ja hierominen ja puristeleminen on aivan yhtä hyvä keino kuin esinahkan vieminen edestakaisin.
Jos kuitenkin koet, että itsetyydytys ei onnistu kunnolla kierän esinahkan takia, voit käydä näyttämässä penistäsi lääkärille. Jos lääkäri arvioi esinahkasi olevan liian kireä voi hän tehdä pienen leikkaustoimenpiteen paikallispuudutuksessa. Kotiin pääset samantien ja haavan paraneminen vie muutaman päivän.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott