masturbointi
18.03.2014
1. onko esinahka liian kireä kun en saa liikutettua sitä erektion aikana ja tuntuu ehkä huonolta? levossa liikkuu vähän.
2. onko pojilla yksi kivespussi vai kivespussit?
3. onko tavallista että itsetyydytyksen jatkuessa esinahka tuntuu entistä kireämmältä?
4. kuuluuko pojilla terskan näkyä erektion aikana? minulla se ei näy kuin ihan vähän erektiossa.
5. kun itsetyydytystä jatkaa entisestään ja siemensyöksy alkaa olla lähellä niin onko vaaraa jos pidättää monta kertaa ja laukeaa vasta sitten?
6. kuuluuko kivesten asennon muuttua erektiossa? iiro

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
19.03.2014
Hei iiro!
1. Kertomasi perusteella on mahdollista, että esinahkasi on ahdas, mutta kehosi kehittyy vielä, joten voi olla, että se löystyy ajan myötä. Voit myös itse yrittää venyttää esinahkaa varovasti. Käytä esim. öljyä tai perusvoidetta itsetyydyttäessäsi ja vedä esinahkaa taakse niin pitkälle kuin se menee ilman, että tunnet kipua. Venyttäminen voi kiristää hieman, mutta se ei kuitenkaan saa tehdä kipeää!
Venyttämisen tuloksia näkee n. parin-kolmen kuukauden päästä, mutta jos et huomaa minkäänlaista muutosta, kannattaa sinun kääntyä lääkärin puoleen, joka voi arvioida tilanteesi paremmin. Mahdollisesti lääkäri voi esim. suorittaa toimenpiteen paikallispuudutuksessa, jossa tehdään pieni viilto esinahkaan. Tämä tekee siitä löysemmän. Haava paranee parissa päivässä.
2. Pojilla on yksi kivespussi, jonka sisällä on kaksi kivestä.
3. On tavallista, että esinahka tuntuu entistä kireämmältä itsetyydytyksen aikana, sillä peniksen paisuvaiskudokset kasvavat silloin (jonka ansiosta penis jäykistyy). Eli penis ikäänkuin hetkellisesti kasvaa itsetyydytyksen aikana, joten on luonnollista, että esinahka tuntuu silloin kireämmältä.
4. Useimiten terska tulee esiin erektion aikana, mutta ei ole mitenkään epätavallista, että esinahkaa on niin runsaasti, että terska tulee vain osittain tai ei ollenkaan esiin. Runsas esinahka voi myös vaikeuttaa esinahkan venymistä.
5. Ei ole vaaraa pidättää useaa kertaa itsetyydytyksen lomassa. Tämä tekniikka voi jopa lisätä "pidättäytymiskykyä" yhdynnän aikana. Kannattaa kuitenkin vaihdella itsetyydytystapoja, jottei itsetyydytyksestä tule liian rutiininomaista, sillä se voi johtaa siihen, että laukeaminen onnistuu vain tietyllä tavalla tehtynä.
6. Kiihottuessa kivekset usein nousevat ylöspäin ja kivespussi kiristyy.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott (seksuaalineuvojien aiempiin vastauksiin perustuen)