Missä orgasmi?
17.07.2014
Mitä kannattaa tehdä, kun laukeaminen on todella hankalaa? Taustaksi: olen 17. Löysin peniksen koskettelun kymmenen vuotiaana ja olen siitä lähtien itsetyydyttänyt säännöllisesti, aina laukeamiseen asti, kunnes ongelma alkoi. Ongelma alkoi noin 4 kuukautta sitten. Orgasmin saaminen on ollut siitä lähtien hankalaa. Olen kokeillut olla itsetyydyttämättä pitkiäkin aikoja, mutta ei auta.
Penis jäykistyy herkästi kovaksi ja pysyy pitkäänkin kovana. Itsetyydytys tuntuu ihanalta ja kiihottavalta. Siemensyöksy ei vain tapahdu. Joskus penis heilahtelee tai sykähtelee, mutta se ei tunnu ihmeellisemmältä eikä siemensyöksy tule. Olen kokeillut kosketella hellästi ja välillä kovasti, liukkarilla ja ilman. Yleensä itsetyydytys kestää ja kestää, kun olen aivan lähellä orgasmia, mutta se ei vaan siltikään tule. Mistä voi johtua ja mitä voin tehdä? Tuskin esinahan mahdollinen kireyskään selittää tilannetta? Fred

Nuorisotiedottajat Lena ja Sanna Vastaa
21.07.2014
Hei Fred!
Kerrot, että itsetyydyttäessä et enää laukea ja mietit syitä tähän. Valitettavasti emme osaa sanoa mitään varmaa syytä tälle ja mielestämme sinun olisi paras käydä tarkistuttamassa asia asiaan erikoistuneella lääkärillä. Kyse ei välttämättä ole mistään sen kummallisemmasta, mutta tällaiset asiat kannattaa aina tarkistuttaa, jotta voisit lakata murehtimasta.
Olet kuitenkin aiemmin saanut siemensyöksyn ja kerrot, että peniksesi jäykistyy kunnolla - mikä on hyvä. Tämä antaa ymmärtää, että kyseessä ei ole mikään fyysinen "ongelma". Sanot, että vaiva alkoi 4 kuukautta sitten - osaatko yhdistää tähän ajankohtaan jonkin tapahtuman tai käytöksen, joka voisi selittää vaivan? Mitä silloin 4 kuukautta sitten tapahtui, joka voisi olla kyseisen ongelman taustalla? On hyvin mahdollista, että vaivan taustalla olisi jokin psykologinen seikka, esim. kivun pelko, kireän esinahan yhteydessä (mainitset kysymyksessäsi tästä). Esim tällaiset pelkotilat voivat vaikeuttaa laukeamista.
Joskus laukeaminen voi vaikeutua myös liiasta itsetyydytyksestä, joten välillä kunnon tauot voivat olla paikallaan. Kerrot kysymyksessäsi, että olet pitänyt pitkiäkin taukoja, mitä se sinun tapauksessasi tarkoittaa? Taukojen olisi hyvä olla jopa muutamien kuukausien mittaisia, eli esim. pari päivää, ei riitä.
Mutta kuten jo sanoimme, olisi mielestämme parasta, että kertoisit asiasta lääkärille (mainitse vaikka samalla kireästä esinahasta). Hän osaa parhaiten selvittää ja tutkia, mistä laukeamattomuus johtuu. Asiaa ei tarvitse nolostella, lääkärit ovat nähneet kaiken ja ovat olemassa juuri tällaisia tilanteita varten. Parempi selvittää mistä asia johtuu, kuin murehtia pidempään.
Pidämme peukkuja!
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Sanna