Montako kertaa kuukaudessa?
20.01.2016
Kuinka monta kertaa kuukaudessa on hyvä määrä saada orgasmi/laueta? Haluan mielenkiinnosta ja vertailun vuoksi tietää, että missä luvuissa liikutaan? Olen poika ja laukean noin 10 kertaa kuukaudessa mutta mikä on "minimitaso" pitämään vireyttä yllä ja toisaalta mikä on maksimi määrä? Tiedän, että tämä on yksilöllinen asia, mutta olen vain kiinnostunut.
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
26.01.2016
Kiitos kysymyksestä.
Tiedossani ei ole tutkimustuloksia ejakulaatioista per kuukausi määristä. Kuten mainitsetkin,tämä on hyvin yksilöllistä. Samoin kuin se mikä on liikaa.
Liian usein tapahtuvasta laukeamisesta saattaa joissain tapauksissa olla jopa haittaa. Etenkin jos laukeamisen yhteydessä masturboitaessa käytetään visuaalista stimulaatiota kuten esim. aikuisviihdettä. Tällöin laukeaminen "tositilanteessa" kumppanin kanssa saattaa ollakin haasteellista, tulee suorituspaineita, koska masturbaation yhteydessä useinkin fantasioidaan eikä yhdyntä aina vastaakaan fantasioita. Lisäksi toistuvissa laukeamisissa siemennesteen määrä vähenee ja se saattaa aiheuttaa ns. kuivia ejakulaatioita tai jopa veristä eritettä virtsan ja/tai siemennesteen sekaan. Myöskin jatkuva stimulaatio saattaa häiritä peniksen hermotusta, jollei hermot saa välillä levätä. Tämä taas saattaa johtaa siihen, ettei mahdollisesti seuraava yhdyntä tai masturbaatio tunnukaan yhtä voimakkaalta kuin edelliset, eikä ejakulaatio välttämättä ole edellisen laukeamisen tavoin yhtä voimakas. Miesten vaivoihin perehtyneeltä erikoislääkäriltä, urologilta, saattaisit saada parempaa, tarkempaa tietoa kysymykseesi liittyen.
Kuitenkin, niin kauan kuin itsestäsi tuntuu hyvältä orgasmien määrällä ei ole suurtakaan merkitystä.
terveisin, Miia, terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.