mustelma?
11.04.2014
Minun peniksen varressa on mustelmalta näyttävä kohta, mistä se voi johtua? Runkkaan aika usein ja yleensä aika pitkään eli tykkään pidätellä siemensyöksyä. Voiko se johtua siitäkin?
Mikä on normaali määrä runkkaamista? Itse teen sitä aika useinkin päivässä.
Voiko terska muuttua jotenkin ennen siemensyöksyä?
Toimiiko penis hyvin, kun siemennestettä tulee jonkun verran vähemmän jos runkkaa vaikka kolmannen kerran saman päivän aikana?
Pari vuotta sitten siemensyöksyt tuli hiljaa eli aika pienellä paineella. Mistä se voi johtua että siemensyöksy tulee nyt aina kovalla paineella monta kertaa ruisk? Samalla penis nytkähtelee kovemmin. geez

Nuorisotiedottajat Lena ja Liselott Vastaa
14.04.2014
Hei geez!
1. Joskus itsetyydytyksen tai yhdynnän yhteydessä penikseen voi ilmestyä mustelma. Tämä johtuu siitä, että peniksen sisällä oleva verisuoni repeää, kyseessä on siis ihan tavallinen verenpurkaus, aivan kuten "tavallisissakin" mustelmissa. Mustelmat paranevat yleensä nopeasti, ehkä noin viikon kuluessa, eivätkä jätä minkäänlaisia pysyviä jälkiä.
Todennäköisesti mustelma on siis tullut itsetyydytyksen yhteydessä. Sinun ei tarvitse olla sen kummemmin huolissasi siitä. Anna mustelmalle aikaa parantua ja pidä itsetyydytksestä hieman taukoa.
2. Mitään lukua siitä, minkälainen määrä itsetyydytystä on normaalia ja mikä ei, on mahdotonta antaa, sillä se vaihtelee niin suuresti ihmisten kesken. Jotkut tekevät sitä päivittäin, kun taas toiset tuskin koskaan. Itsetyydytys ja sen määrä ovat asioita, jotka jokainen päättää itse - kaikki on ok, kunhan siitä ei tule pakkomiellettä ja pakonomaista. Jos itsetyydytys ei vaikuta haitallisesti muuhun elämääsi, eikä se aiheuta sinulle syyllisyyttä, ei siitä ole mitään haittaa.
Itsetyydytyksenhän kuuluu tuottaa nautintoa ja tuntua hyvältä ja se on eräs tapa laukaista seksuaalista jännitystä ja kiihottumista. Varsinkin murrosiässä seksuaalisuus korostuu ja itsetyydytys useamman kerran päivässä on täysin normaalia.
3. Hmm.. emme täysin tiedä, mitä tarkoitat terskan muuttumisella ennen siemensyöksyä. Mutta tottakai terskakin paisuu ja kovenee erektion aikana ja laukeamisen lähestyessä.
4. Jos harrastat itsetyydytystä useamman kerran päivässä tai jos laukeat useasti saman päivän aikana, on siemennesteen määrä luonnollisesti vähäisempää, mitä useammin olet lauennut. Tämä on täysin normaalia. Sperman määrä voi muutenkin vaihdella riippuen siitä, kuinka kiihottunut olet ja kuinka kauan olet ollut kiihottunut.
5. Yleensä sperma valuu tai roiskahtaa ulos siemensyöksyn aikana. Miten tämä tapahtuu voi vaihdella kerrasta toiseen mm. kiihottuneisuudesta riippuen. Voihan myös olla, että runsas itsetyydytys ja murrosiän eteneminen on vaikuttanut siemensyöksyn "tulemiseen". Tästä ei kuitenkaan tarvitse olla huolissaan, kaikki kuullostaa täysin normaalilta.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott