Nukkuminen munasuojissa
08.06.2016
Hei. Onko vaarallista nukkua munasuojien Kanssa? Olemme kesäloma reissussa tuttavien kanssa ja nukumme kaikki samassa tilassa ja olen ainut poika reissulla. No minulla oli noussut erektio aamulla ja muut olivat nähneet tämän ja suositelleet minulle munasuojuksia ettei enää tällaista tapahtuisi.. No kävimme ostamassa suojaukset kaupasta ja viimeyönä käytin niitä ja se teki aika kipeää kun ne olivat niin kireät ja muna ei mahtunut olemaan kunnolla niissä. Onko tästä mitään haittoja? Ymmärrän etteivät tytöt halua nähdä erektioitani mutta mietityttää onko tästä jotain haittaa. Kipeää tekee vähän lepotilassakin..

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
13.06.2016
Hei,
Ymmärrän tilanteesi. Ei varmaan ole helppoa tai mukavaa jos muut huomaavat ja huomauttavat asiasta. Ja jos sinusta tuntuu ookoolta käyttää munasuojuksia niin voit toki jatkaa. Voin kuvitella että munasuoja tuntuu aika kireältä silloin kun on erektio - toisaalta erektiohan yleensä laskee hetken päästä. Ei siitä todennäköisesti mitään haittaa ole jos käytät sitä yöllä - ja aamulla otat sen pois esimerkiksi kun pääset vessaan - ja siellä annat erektiosi laskea rauhassa. 20 minuttia kauempaa ei kuitenkaan kannata sinnitellä kivun kanssa (jos on erektio ja suojus on liian kireä), vaan siinä tapauksessa sinun kannattaa mielummin tehdä asialle jotakin.
Toisaalta - erektio on täysin normaalia. Se on merkki siitä että kroppasi toimii niin kuin sen pitäisi - eikä muiden tarvitse (tai kuulu!) sitä katsoa?!? Kunhan et kävele ympäri alastomana, niin heidän ei tarvitse asiaa sen enempää miettiä. Kenties voit makaa vatsallasi kunnes erektio laskee jos sinulla olisi muuten teltta pystyssä teltassa?
Eli en usko että siitä on mitään haittaa vaikka käytät munasuojuksia öisin JOS itse päätät näin tehdä, toisaalta mielestäni reissukumppanisi voisivat keskittyä omiin asioihinsa. Se että miettivät noin paljon sinun erektiotasi kertoo ehkä enemmän heistä kuin sinusta? Seuraa siis omaa järkeäsi - ota muut huomioon, mutta tee kuitenkin itse omat päätöksesi.
Terveisin
Tessi