omituista
30.06.2017
Hei. Olen hieman ylipainoinen poika ja olen huomannut että välillä penis vain kutistuu pieneksi ilman kylmää. Tämä ei tapahdu liikunnan yhteydessä vaan aivan yllättäen APUA
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
04.07.2017
Hei ja kiitos viestistäsi.
Peniksen koko vaihtelee päivän aikana. Eli välillä penis mm. kutistuu. Tämä voi johtua esimerkiksi siitä, että penis altistuu kylmemmälle lämpötilalle. Kylmemmässä lämpötilassa verisuonet kutistuvat, joka rajoittaa veren virtausta penikseen. Samalla, kun penis kutistuu, niin kivekset vetäytyvät ylöspäin lähemmäs kehoa, jotta ne pysyvät lämpimänä. Kutistuminen ja kivesten vetäytyminen ylöspäin johtuu ihan siitä, että ihmisen keho pyrkii aina säilyttämään lämpöä ja energiaa, jotta sitä riittää sinne missä sitä tarvitaan. Tässä tapauksessa kiveksissä. Voisiko siis olla niin, että liikkuessasi penis ja kivekset saavat enemmän lämpöä ja penis ei kutistu, eivätlä kivekset vetäydy ylöspäin.
terveisin, Mika - Nuortenelämä.fi