Onko normaalia
27.07.2015
Moro,
eli mul ois sellane onglema, et mun esinahka on terskassa kiinni siellä sen frenulumin vieressä. Toiselta puolelta on irronnut ihan kunnolla, mutta toisella puolella esinahka on kiinni terskassa. Spermaakaan ei tuu juuri yhtään, jos sitä tulee niin tulee todella vähän ja ihan kirkasta.
Johtuuko tää siitä et mun murrosikä on myöhässä? Kun siis oon 14, oon vasta 142cm pitkä ja tällee. Kivekset on vähän kasvanut ja karvoitustain alapäässä on, mutta se on sellasta ihan vaaleen ruskeeta. Juupajuu
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
30.07.2015
28.7.2015
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Terveisin, nuorisotiedottaja Jenny
30.7.2015
Hei. kiitos viestistäsi ja kysymyksestäsi.
Viimeistään murrosiässä peniksen kasvaessa esinahka löystyy ja irtoaa terskan pinnasta. Tällöin esinahka on vedettävissä taaksepäin. Kerroit, että murrosikäsi on alkanut, joten esinahan irtoaminen varmasti etenee vielä. Voit käydä keskustelemassa asiasta esimerkiksi kouluterveydenhoitajalla, joka pystyy arvioimaan tilanteen ja tarvittaessa ohjaamaan sinut eteenpäin lääkärille, mikäli se on siis tarpeen.
Spermaa erittyy siemensyöksyssä enintään ruokalusikallisen verran, määrä on noin 2-15 ml. Sperma on väriltään yleensä vaaleaa, kellertävää tai värissä voi näkyä myös harmaan sävyjä.
Pojan kehoon liittyvästä kehityksestä voit lukea Väestöliiton nuorten sivuilla. Siellä kerrotaan myös tarkemmin peniksestä ja esinahasta sekä siemennesteestä. Sivut löytyvät osoitteessa: http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/murrosika/pojan-keho/
Hyvää kesän jatkoa.
Mika - Nuortenelämä.fi