pelottaa
24.07.2016
Mua pelottaa vetää esinahka kokonaan terskan taakse. tai siis mul on viel 2 sellast kiinnikettä ihan terskan alussa (siis siel ihan alapuolel mis on se terskan syventymä) kun ne lähtee nii mua pelottaa vetää esinahka terskan taakse kun kuulin et se joillakin kenel on erittäin kireä esinahka nii se voi jäädä sinne ja sit siit voi tapahtuu jotai. saan mun esinahan erittäin taakse eikä mitään kipua ole eikä mitään oireit kireeseen esinahkaa eikä kireesee frenulumii. Eikai mulle voi tapahtuu tollast? eikä mulla löysää esinahkaakaan oo. Stressaa ihan sairaasti tämä. aaaa

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
25.07.2016
Hei
Ei sinulla ole mitään syytä huoleen. Kirjoitat että saat esinahkasi kokonaan taakse, eikä tunnu kipua - joten sanoisin että on epätodennäköistä että esinahkasi jäisi terskan taakse kiinni etkä saisi sitä vedettyä takaisin.
Se on aivan totta että näin VOI tapahtua, jos esinahka on kovin kireä. Ensiapu siinä tapauksessa voisi olla kylmä vesi, joka todennäköisesti johtaisi erektion lerpahtamiseen jolloin esinahan saisi taas vedettyä takaisin terskan yli. Harvoin erektio säilyy niin kauan että poika/mies tarvitsisi lääkäriapua tai siitä tulisi mitään pysyviä haittoja. Mutta toki jos tietää että esinahka on kireä, niin kannattaa olla varovainen, ja käyttää liukuvoidetta. Jos esinahka on niin kireä että tuntuu kipua eikä sitä saa kunnolla vedettyä terskan taakse asiasta voi puhua koululääkärin, tai terkkarin kanssa.
Sinun tapauksessa ei kuitenkaan kuulosta siltä että sinulle olisi mitään syytä huoleen, joten älä stressaa.
Terveisin
Tessi