Peniksen ihomuutos
18.04.2017
Hei! Kysymykseni koskee penikseni jännettä. Noin kuukausi sitten huomasin, että tämä pieni ihon kaistale on saanut paksumpia kohtia. Ikään kuin siihen olisi molemmille puolille muodostunut ruven kaltainen möykky joka on kuitenkin ihoa. Nämä ruvet on molemmilla puolilla jännettä, muttei missään muualla. Ne eivät ole lisääntyneet tai vähentyneet ainakaan niin, että olisin itse huomannut.
Myös terskani iho on alkanut kuivumaan tavallista enemmän ja olen huomaavinani hajun jota ei ennen ole ollut.
Osaatteko yhtään neuvoa mistä voisi olla kyse tai pitäisikö tässä huolestua? Huolestunko
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
28.04.2017
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
On todettava, että näkemättä on kovin vaikea sanoa mitään varmaa siitä, mistä kuvailemassasi vaivassasi voi olla kyseessä. Mieleen tulee toki eri vaihtoehtoja, jotka kuitenkin ovat puhtaasti arvailua, enkä mielelläni lähtisi arvailemaan. Sen vuoksi suosittelisinkin sinua hakeutumaan lääkärin vastaanotolle, joka voi nähtyään tilanteen kertoa sinulle varmuudella mistä on kyse.
Mitä tulee mainitsemaasi terskan ihon kuivumiseen tai havaitsemaasi hajuun, ohjaisin jälleen näissäkin lääkärin puheille. Kyseeseen voi mahdollisesti tulla hiivatulehdus, et kuitenkaan kirjoita kärsiväsi kutinasta, joten ehkä hiivatulehdus ajatus ei kuitenkaan tule kyseeseen.
Ota siis rohkeasti yhteyttä lähimpään lääkäriin, tällöin saat tarvittaessa juuri sinun vaivaasi koskevaa tietoa ja tarvittaessa hoito voidaan aloittaa saman tien.
Miia seksuaalineuvoja, terveydenhoitaja -Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.