peniksen pää ja esinahka
05.11.2015
Kysymys on siis peniksen päästä eli terskasta. Haittaako jos esinahka menee usein terskan taakse ja jää sinne. Esinahka ei tahdo pysyä peniksen päällä ja menee helposti housuissa usein itsekseen terskan reunan taakse eikä tule sieltä kuin erikseen laittamalla takas eteen ja saattaa silloinkin heti mennö takas . Erektiossa esinahka menee heti taakse eikä sitä saa silloin ollenkaan liikkumaan eteenpäin. Terskan reuna ottaa niinkuin vastaan. Penikseni ei ole kovin paksu kun vertaa terskaan. löysänä noin 3 cm ja erektiossa 3,5 cm. Terska on 5cm leveä ja erektiossa melkein 6cm. mielestäni se on vähän kumman näköinen? Esim. suihkussa ja saunassa sitä saa hävetä varsinkin jos esinahka pääsee taakse. paljas peniksen pää hankaa housuihin ja erektiokin tulee silloin usein. Ulkonäkökin mietityttää. peniksen pituus on 16 senttiä. poika97

Seksuaalineuvoja ja nuorisotyöntekijä Pirjo/LOPETT Vastaa
11.11.2015
Hei, kiitos kysymyksestä.
Kerroit että esinahka menee usein terskan taakse ja jää sinne. Voi olla että sinun esinahkasi on hieman väljä ja tämän vuoksi ei pysy terskan päällä. Esinahka voi olla myös hieman lyhyt jolloin se ei ylety täysin peniksen päälle. Tämä ei haittaa, onhan olemassa paljon ympärileikattuja miehiä joilla peniksen pää on aina esillä. Niinkuin olet huomannut niin kokokin vaihtelee erektiossa ja tämäkin on ihan normaalia koska terskakin paisuu erektiossa.
Peniksiä on miehillä erinäköisiä ja murrosiässä peniksen kehittymiseen menee 2-3 vuotta joten voi olla että kehitysvaihe on vielä kesken. Peniksesi pituus on ihan normaali. Sinun ei tarvitse hävetä peniksen ulkonäköä koska kaikilla pojilla ne ovat erinäköisiä mitään normia peniksen ulkonäölle ei ole olemassa.
Jos peniksen pää hankaa housuihin ja aiheuttaa ärsytystä niin voit käyttää öljyä esim Ceridal jolloin ei tule hankaumia. Voit myös käyttää löysempiä farkkuja niin olosi on varmempi jos satunnaisia erektioita tulisi. Tärkeää on, että peset sukupuolielinten alueen joko vedellä tai sopivalla pesuaineella.
Jos vielä asia askarruttaa niin voit käydä kouluterveydenhoitajan vastaanotolla.
Hyvää loppu syksyä sinulle.
Ystävällisin terveisin Pirjo Nylund, nuorisotyöntekijä ja seksuaalineuvoja