Penis
18.05.2014
Mitä voisi tehdä, kun vielä tämän ikäisenä on jatkuvasti herkkiä erektioita? Itsetyydytän 3 kertaa päivässä, eikä sekään aina auta. Joskus herään yölläkin kovaan erektioon, myös yöllisiä siemensyöksyjä tulee vieläkin. Onko siemensyöksyt normaalit, kun siemennestettä tulee ainakin 8 kertaa siemensyöksyn aikana? Esinahka on aina erektion aikana kokoajan takana, mutta ei satu. Penis on 18 cm. Onko noi asiat ok? Tim

Nuorisotiedottajat Lena ja Liselott Vastaa
22.05.2014
Hei Tim!
Asiantuntijamme ei vielä ole ehtinyt vastata, joten vastaamme sinulle itse, jottet joudu odottamaan pidempään. :)
Kerrot, että sinua mietityttää se, että saat erektion hyvin herkästi ja toistuvasti päivän aikana. Tahattoman erektion saaminen on täysin normaalia, varsinkin nuorena ja se on merkki siitä, että peniksesi toimii, niin kuin sen pitäisikin. Tahattomaan erektioon ei itse voi vaikuttaa, joten valitettavasti et voi tehdä asialle paljoakaan. Annamme kuitenkin muutaman vinkin, joita voisit kokeilla...
Kun ihminen on murrosiässä ja sukukypsä, on tavallista ja normaalia, että hän miettii seksiä usein ja ehkä tavallista enemmän. Monesti nämä ajatukset saavat pojilla aikaan erektion. Tämä on tavallista etenkin teini-iässä, mutta tätä tapahtuu myös vanhemmilla miehillä. On myös normaalia, että pojat voivat saada tahattoman erektion vaikka he eivät suorananaisesti olisikaan kiihottuneita, esim. jos he istuvat jonkun tärisevän päällä tms. Ehkä sinun ajatuksesi liittyvät päivän aikana useamman kerran johonkin seksiin liittyvään, minkä tuloksena saat erektion. Jos/kun huomaat, että ajatuksesi ajautuvat seksuaalisiin asioihin, jotka kiihottavat sinua, yritä tietoisesti ajatella jotain mahdollisimman epäseksikästä. Mummosi kuollutta kissaa tai kilpikonnan kilpeä, wc-paperia - ihan mitä vaan, joka saa sinun ajatuksesi pois kiihottavista asioista.
Voi myös olla, että runsas itsetyydytys lisää erektioiden määrää, vaikkei runsaassa itsetyydytyksestä muuten olekaan mitään haittaa. Itsetyydytyksestä on voinut tulla sinulle tapa, joten kehosi ehkä viestii erektioiden kautta, että nyt olisi aika taas "purkaa paineita". Siksi ehdotammekin nyt, että yrität olla itsetyydyttämästä jonkun aikaa. Anna kehosi "levätä" ja katso, miten se reagoi taukoon. Vaikka saisit erektion, älä reagoi siihen, vaan anna sen laskeutua itsestään. Pyri pitämään taukoa ainakin pari viikkoa, jotta todella huomaisit, onko siitä apua.
Yölliset siemensyöksyt ovat mahdollisia myös vanhemmilla miehillä, joten se on täysin normaalia. Öiset erektiot ovat myös normaaleja, eikä ne läheskään aina tarkoita, että mies olisi kiihottunut. Peniksen paisuvaiskudokset rentoutuvat unen aikana, samalla tavalla kuin kiihottuessa. Tästä syystä miehillä on tavallisesti erektio usein 4-5 kertaa yön aikana. Öinen erektio voi kestää jopa tunnin, eikä sillä ole mitään tekemistä unen sisällön kanssa.
Siemensyöksy tulee usein ulos monena roiskahduksena, koska eturauhasen ja virtsaputkentyvessä olevat lihakset supistelevat ja "painavat" siemensyöksyn ulos. Kaikilla miehillä/pojilla siemensyöksy ei kuitenkaan tule roiskahduksina, toisilla se ehkä vain valuu ulos - mitään oikeaa tapaa ei ole olemassa.
Terska tulee usein erektion aikana itsestään esille, eli esinahka rullautuu taakse. Tämä on täysin normaalia. Jos itsetyydytys onnistuu, eikä esinahka aiheuta minkäänlaisia kipuja, ei siitä tarvitse olla huolissaan. Myös peniksesi koko on normaali.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott (seksuaalineuvojien aiempiin vastauksiin perustuen)