Penis
25.12.2014
Moi olen masturboinut paljon en masturboi esinahkaa liuottemalla edestakaisin vaan sormenpäillä terskaa hyväillen. Nyt on tullut semmosia outoja tuntemuksia välillä penikseen tai terskaan, en osaa tulkita että minkälaista tuntemuksia.
Ja mitä tarkotetaan jos esinahka on ahdas, EN ole kai ikinä vetäny esinahkaa alas terskan päältä.
Pitäisikö sattua kun vetää pois sitä esinahkaa jos on kireä esinahka?
En ole varma onko terska ärtynyt, kuiva, tai väsynyt olen kyllä hangannut pyhkeellä spermaa pois.
Lääkäriin kyllä ei todellakaan tarvi kyllä mennä ei tää niin vakavaa ole. Kannattasko jotain rasvaa kokeilla sitten? Olen pistänyt bepanhteenia välillä. ja mulla ei ole ikinä ollut tämmöstä
PS: Hyvin lievää janne
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
29.12.2014
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Terv. Nuorisotiedottaja Sanna
Hei janne,
Kiitos yhteydenotosta. On vaikeaa sanoa varmasti, mistä kuvailemasi tuntemukset johtuvat. On mahdollista, että ne johtuvat itsetyydytyksen aiheuttamasta mekaanisesta ärsytyksestä iholla. Itsetyydytyksessä voi käyttää apuna perusvoidetta tai liukastetta, joka lisää luistoa ja ehkäisee siten ihon ärsyyntymistä. Myös saippuan käyttö voi ärsyttää sukupuolielimiä, joten alapesu kannattaa tehdä pelkällä vedellä. Hajusteetonta perusvoidetta voi käyttää terskan alueella hoitamaan kuivaa ja ärtynyttä ihoa. Tarkkaile tilannetta ja, jos oireet jatkuvat pitkään tai pahenevat, ota yhteyttä terveyskeskukseen.
Jos iho punoittaa tai tunnet kipua, kyse voi olla tulehduksesta. Ota siinä tapauksessa heti yhteyttä terveyskeskukseen hoito-ohjeiden saamiseksi.
Ahdas esinahka tarkoittaa sitä, että esinahkaa ei pysty sen tiukkuuden vuoksi vetämään pois terskan päältä. Pienillä pojilla esinahka ei yleensä ole vedettävissä taakse, sillä esinahan aukko on pieni ja esinahka on osin kiinni alustassaan. Esinahka väljenee ja esinahan mahdolliset kiinnikkeet irtoavat hitaasti lapsuuden aikana. Aikuisikään mennessä esinahan vetäminen terskan päältä yleensä onnistuu. Jos esinahan vetäminen taakse tuottaa kipua, voi kyse olla ahtaasta esinahasta ja asiaan kannattaa pyytää lääkärin arvio.
Lisää aiheesta voit lukea näistä linkeistä:
http://www.yths.fi/terveystieto_ja_tutkimus/terveystietopankki/135/ahdas_esinahka
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00122
Hyvää uutta vuotta sinulle!
Maria – Nuortenelämä.fi