penislukko?
08.03.2016
Juu olen toi sama poika 11v joka laitto noi kyssärit tonne alas 1234 ja nyt
5. Mikä vittu toi penislukko oikein on ja miks kaikki siitä
haaveilee? Poika 11v
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
14.03.2016
Hej!
Penislukko on seksilelu. Se on metallinen tai muovinen kehikko, jonka sisälle miehen penis laitetaan ja sen jälkeen kehikko lukitaan kiinni ja sen voi poistaa vain kun avaa lukon avaimella. Jotkut miehet nauttivat penislukon käytöstä siksi, että penislukon kanssa on mahdoton masturboida tai harrastaa seksiä, eli se pakottaa odottamaan sitä hetkeä, että lukko avataan. Mitään varsinaista apua, hyötyä tai haittakaan penislukon käyttämisestä ei siis ole, se on vain aikuisten ihmisten seksifantasioiden toteuttamiseen tarkoitettu väline.
Kirjoitit, että "kaikki haaveilevat penislukosta". Näin ei oikeasti ole, mutta voi olla, että ajatus siitä kiehtoo joitain poikia ja miehiä.
Seksuaalisuuteen liittyy paljon tunteita ja ajatuksia, mitä on hyvin vaikea järjellä selittää tai perustella... Sitten kun seksuaalisuus
herää, monenlaisia jännittäviä asioita voi tehdä mieli kokeilla. Kaikenlainen kokeileminen on ookoo, jos ajatus lähtee omasta itsestä ja sen toteuttaminen tuntuu hyvältä.
On myös täysin ookoo kieltäytyä niistä asioista, mitä ei halua. Ei tarvitse itse olla kiinnostunut mistään seksiin liittyvistä asioista
vain sen takia, että kaverit puhuvat niistä tai jos vaikka netissä näkee jotain keskusteluja, kuvia tai videoita. Jostain seksiin liittyvistä jutuista voi tulla huonokin olo, jos kuulee tai näkee jotain, mitä ei ymmärrä. Sekin on ihan normaalia, koska kaikki seksuaalisuuteen liittyvät asiat vaativat sitä, että ihminen on kehittynyt henkisesti ja fyysisesti valmiiksi niitä asioita ajattelemaan tai tekemään.
Kannattaa kertoa jollekin aikuiselle, jos jossakin törmää sellaisiin seksijuttuihin, jotka jäävät painamaan mieltä. Mitään sellaisia asioita ei kannata katsella tai ajatella, mitkä eivät tunnu omasta mielestä hyvältä. Murrosiässä hormoonitoiminnan myötä kiinnostus seksiin liittyviin asioihin lisääntyy ja sitten pikkuhiljaa matkalla kohti aikuisuutta voi tutustua tarkemmin omaan seksuaalisuuteen ja kaikenlaisiin seksiin liittyviin asioihin, kun se tuntuu itsestä luontevalta.
Terveisin, Maija, Settinetti - Oulun Eteläisen alueen nuorisotiedotuskeskus
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.