Penislukko
05.02.2016
Haluaisin kokeilla penislukkoa, mutta en tiedä uskallanko, sillä olen epätietoinen sen vaaroista? Kärsiikö erektio siitä jos sellaista pitää? Voiko erektion menettää? Entä pääseekö veri kiertämään kiveksiin jos pitää lukkoa? Miten hygienia hoidetaan? Voiko penis mennä poikki jos se painaa liian kovaa putkea vasten?

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
08.02.2016
Heippa.
Minun piti vähän ottaa asiasta selvää asiantuntijalta ennen kuin vastasin tähän kysymykseen, koska omat tietoni asiasta ovat vähäiset. Ensinnäkin eri lukoissa on hieman eri ominaisuudet, ja kannattaa varmaan vähän tutkia ja ottaa selvää ennen kuin tilaa.
Penislukkohan toimii niin että sen pitää lukittuna peniksen (ja kivespussin) ympärillä koko ajan, mutta ainoastaan silloin kun saa erektion se puristaa pakettia. Asiantuntija jolta kysyin asiasta vastasi että lukossa ei ole sen enempää vaaroja kuin esim. penisrenkaassa, mutta mikäli on erektio niin hän ei suosittele että penislukkoa pitäisi 15-20 minuttia kauempaa, varsinkaan alussa. Ja jos lukko tuntuu epämukavalta niin sitä ei kannata pitää (toisaalta se taitaa osittain olla lukon tarkoitus...). Lukkoa ei kannata pitää jos käyttää verenohennuslääkkeitä, mutta nuorena miehenä veikkaan ettet sinä sellaisia käytä.
Se kuinka hyvin hygieniasta pääsee huolehtimaan riippuu kokonaan lukosta, niitä kun on monta erilaista. Kunhan kuuntelet omaa kehoasi ja poistat lukon jos tuntuu varsinaista kipua niin penislukon käyttöön ei pitäisi mitään varsinaisia vaaroja liittyä. Ei ole todennäköistä että penis menisi poikki penislukon takia.
Jos päätät tilata sellaisen niin saat kirjoittaa tänne uudestaan ja kertoa mitä mieltä olet, jooko? :)
Terveisin
Tessi (ja asiantuntija @viktovilma.fi)