Penislukon avaimet
07.04.2023
Hei. Miten kehtaisin pyytää jotain kaveriani pitämään penislukon avaimia? Pitääkö ne mua hulluna? Olen välillä vienyt avaimet erääseen metsään piiloon pariksi päiväksi mutta en tiedä onko se turvallinen tapa Kale
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
13.04.2023
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Penislukko ja sen avaimet ovat henkilökohtaisia asioita, joista puhuminen voi tuottaa toisille epämukavuuden tunnetta. Tämän ei kuitenkaan tulisi olla este avoimelle keskustelulle. On vaikea arvioida miten kaverisi reagoisi, jos pyytäisit häntä säilyttämään penislukkosi avaimia. Todellisuudessa emme voi koskaan olla täysin varmoja siitä, miten toinen ihminen reagoi johonkin asiaan.
Keskustelua penislukon avaimista kannattaisi kuitenkin pohjustaa vähän ja sitä kautta arvioida, mikäli kaverisi voisi suostua ehdotukseesi. Oletteko kenties puhuneet avoimesti aiheesta aikaisemmin? Onko kaverisi tietoinen penislukostasi? Mikäli olette aiemmin keskustelleet asiasta voi sinulla olla jonkinlainen käsitys kaverisi suhtautumisesta. Sitä kautta sinun on helpompi arvioida miten kaverisi voisi reagoida kysymykseesi avaimien säilytyksestä. Ilmaiset huolesi siitä, että kaverisi pitäisi sinua hulluna. Tämän välttääksesi suosittelenkin matalankynnyksen keskustelua aiheeseen liittyen sen sijaan, että vain yhtäkkiä päästät ilmoille kysymyksen avainten säilytyksestä. Rauhassa etenemisellä ja keskustelun käymisellä voit mahdollisesti välttyä ylireagoinnilta kysymykseesi liittyen.
On hyvä kuitenkin muistaa, ettet voi kontrolloida sitä, miten toinen ihminen reagoi. Siksi onkin mahdollista, että aihe herättää toisessa sellaisen reaktion tai sellaisia tunteita mitä et itse olisi toivonut. Se riski sinun on otettava, mikäli haluat kysyä asiaa kaveriltasi. Muistutan myös, että kaverillasi on oikeus kieltäytyä säilyttämästä penislukkosi avaimia niin halutessaan.
Avainten piilottaminen metsään ei kuulosta kovinkaan turvalliselta vaihtoehdolta. Vaarana on, että kuka tahansa voi löytää avaimet tai ne voivat kadota piilopaikastaan sääilmiön tai vaikka jonkin metsäneläimen seurauksena. Avaimet olisi hyvä säilyttää niin, että voit varmistua niiden tallessa pysymisestä.
Toivotan sinulle hyvää kevättä ja rohkeutta avoimeen keskusteluun kaverisi kanssa!
Halit, Lila