PENISMURTUMA???
29.11.2015
Hei! Tarvitsisin äkkiä apuja! Vastaattehan pian! Perjantaina väännin penistäni ja se oli narulla "sidottuna", jotta se ei nousisi kokoajan pystyyn ja se vain kiihotti minua kun yritin sitä pitää väkisin alhaalla. No. Nyt pelkään että minulla on penismurtuma!!! Kun otin narun pois, niin erektioni lopahti. Edelleenkään en saa kunnolla erektiota ja jos saan niin en saa pidettyä sitä yllä. Nyt on siis jo sunnuntai. Olen lauennut tänään eli onnistuin laukeamaan episodin jälkeen vaikkei penis täysin toimikaan. Luin, että penismurtuman tunnistaa kun kuulee naksahduksen ja alkaa tulemaan mustelmia peniksen varteen. En ainakaan kuullut naksahdusta enkä nähnyt mustelmia. Nyt tutkin uudestaan ja peniksen toisella puolella on hieman muuta penistä tummempi kohta muttei se vissiin mustelma ole, vaan taitaa ollut aina tuollainen, en ole varma. Oireita on siis erektion heikentymisen lisäksi pienimuotoinen turvotus (ei suuri) ja verisuonten tuleminen pintaan peniksessä. Lisäksi näen peniksessä jotain punavioletteja, hyvin ohuita ja pieniä verisuonia. Pissaus onnistuu, mutta vähän pientä "kipua" tuntuu peniksessä ja ymmärtäähän sen kun sitä kokoajan sydänsyrjällään joudun räpläämään... Lisäksi nivusalueella ja kiveksissä ihan pientä kivun tuntua. Ei kovaa ja sekin ilmaantui vasta nyt. Onko minulla penismurtuma??? Voiko kyseessä olla ainoastaan kudosvamma, ilman, että penis on murtunut? Toivon hyvin hyvin hyvin pikaista apua, sillä pelkään mitä nyt tapahtuu ja mikä peniksessä on. Eli siis oireita olivat verisuonet pinnassa, pieni turvotus ja erektion heikkeneminen (laueta pystyn). Mitä minun pitää tehdä? Meneekö ohi viikossa-parissa?? Minä1

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
07.12.2015
Pahoittelemme. Odotamme edelleen nuortenelämä.fi:n vastausta. Mutta suosittelen että soitat terveyskeskukseen ja varaat lääkäriajan, mielellään jo tänään.
t. Tessi (terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja)
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Kuvailemasi perusteella toteaisin, ettei kyseessä ole penismurtuma, toki täydellä varmuudella en voi sitä luvata. Mikäli kuvailemasi oireet, heikentynyt erektio ja pieni turvotus ovat edelleenkin vaivana hakeutuisin lääkärin vastaanotolle. Kuvailemasi pienet violetit verisuonet peniksen pinnalla mitä luultavimmin ovat hiusverisuonia, jotka sitomisen johdosta ovat nyt väliaikaisesti tulleet pintaan. Turvotus lienee peräisin sitomisesta.
Oireet luultavimmin helpottavat muutamien seuraavien päivien, viikon tai parin aikana. Ellei näin käy, hakeuduthan lääkärin vastaanotolle. Ja tietenkin lääkäriin aiemmin, jos oireesi pahenevat.
terveisin, Miia, terveydenhoitaja – Nuortenelämä.fi